کد خبر: ۴۹۴۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

کشف ۵ هزار و ۹۰۰ پالت لپ‌تاپ قاچاق در تهران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: اخیراً ۵ هزار و ۹۰۰ پالت لپ‌تاپ قاچاق با برندهای جعلی در تهران کشف و ضبط شد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اکبر پوراحمدی‌نژاد پس از جلسه ستاد قاچاق کالا و ارز که در استانداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۵ روند طراحی سامانه‌ای جهت مدیریت فرایند تجارت بر حذف قانون شکل گرفت. 

وی بیان داشت: براساس این فرایند، واردات تخصیص ارز و انتقال کالا براساس این سامانه انجام می‌شود. 

پوراحمدی نژاد افزود: اگر خدمات تجاری و وارداتی در این سامانه به ثبت برسد شاهد یک خبر شیشه‌ای در این زمینه هستیم و تمامی اطلاعات بدون طبقه‌بندی در دست بررسی قرار می‌گیرد. 

وی بیان داشت: براساس تأکید استاندار تهران در این جلسه، مقرر شد در جلسه آینده نیز این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم این سامانه را در فضای پایتخت اجرایی کنیم. 

پوراحمدی‌نژاد بیان داشت: در حال حاضر پس از تحقیقات صورت گرفته با یکسری مویرگ‌های طبقه‌بندی شده در قاچاق کالا و ارز مواجه شدیم که در حوزه البسه و تجهیزات کامپیوتری و دیگر کالاها شکل گرفته است. 

وی بیان داشت: چند وقت پرونده بزرگی در حوزه کامپیوتر و لب‌تاب‌های غیرقانونی در تهران کشف و ضبط شد که بر این اساس ۵ هزار و ۹۰۰ پالت لب‌تاب قاچاق و با برند تقلبی معروف کشف و ضبط شد. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه بازار ما بازار جذابی برای جنس فاقد کیفیت از کشور چین است.

وی بیان داشت: دستگاه‌ها را براساس تکالیف فعال کرده‌ایم تا در حوزه قاچاق کالا و ارز تلاش مضاعف بیشتری داشته باشند. 

وی گفت: تیم‌های عملیاتی ما از ساعت ۹ صبح مشغول به کار هستند که شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۶۶۴۸۹۰۴۷ الی ۹ گزارش‌های خود را به ما اعلام کنند و بلافاصله اقدام خواهیم کرد. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران درباره فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر تهران گفت: فروشگاه‌های برندی که در شهر فعالیت می‌کنند، مورد رصد مأموران ما است و کالاهایی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، اکثراً مورد تأیید است. 

وی بیان داشت: در ۸ ماهه نخست سال ۹۵، ۵ هزار و ۹۰۳ پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۵ میلیارد تومان بوده است و در سال ۹۶، ۳ هزار و ۸۱۵ پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۴۷ میلیارد تومان است. 

پوراحمدی نژاد ادامه داد: در حوزه تجهیزات رایانه‌ای شاهد رشد کشفیات ۶ میلیارد تومانی بوده‌ایم که ۱.۵ میلیارد تومان آن ظرف یک ماه قبل بوده است. 

وی افزود: در حوزه دارو نیز ۱۶۰۰ بازرسی داشته‌ایم که ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد کشفیات را شاهد بوده‌ایم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بیان داشت:‌ در تهران با عرضه کلان مشروبات الکلی دست‌ساز مواجه بوده‌ایم که طی ۶ ماه گذشته موارد زیادی از مشروبات الکلی با بسته‌بندی‌های خارجی تولید و توزیع می‌شد، کشف شد که خانه‌هایی که اقدام به تولید مشروبات الکلی دست‌ساز می‌کردند پلمپ شدند.

وی اضافه کرد: ما با این موضوع مواجه هستیم که داروهایی که به صورت قانونی وارد کشور و تهران می‌شود، تاریخ مصرف آن گذشته است که این موضوع نیز باید موردتوجه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار بگیرد. 

پوراحمدی نژاد بیان داشت: در حوزه آرایشی و بهداشتی با این موضوع مواجهیم که تعداد زیادی مواد آرایشی و بهداشتی فاقد کیفیت با نازل‌ترین قیمت، فله‌ای عرضه می‌شود. 

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین