کد خبر: ۴۹۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵

تفاهم ٢٢ گانه بهش خصوصی ایران و کره

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد که بنگاه های ایرانی باید از تجربه کره ای ها استفاده کرده و لازم است که صنایع داخلی با بازار خارجی پیوند بخورند.
آفتاب‌‌نیوز :
22 تفاهمنامه همکاری مشترک انتقال فناوری بین شرکت های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به امضا رسید، تفاهمنامه هایی که با حضور هشت بنگاه خارجی و 50 بنگاه داخلی در زمینه های مختلف از جمله تولید عایق های حرارتی و برودتی، صفحه های خورشیدی و انرژی های نو، باتری های لیتیومی و موتورهای برقی به امضا مدنظر قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به اینکه راه اندازی مراکز مبادله ای بین کشورهای مختلف تجربه ای بسیار خوب بوده و انتخاب کره جنوبی نیز هوشمندانه است، اظهار کرد: امروزه کره جنوبی با کمک بنگاه های کوچک و متوسط به یکی از 20 اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

صادق نجفی ادامه داد: بنگاه های ایرانی باید از این تجربه بنگاه های کره ای نهایت استفاده را برده و در این میان، وظیفه دولت بسترسازی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اولویت خود را پیوند دادن صنایع داخلی با بنگاه های متوسط و بزرگ و بازارهای خارجی و همچنین ارتقای فناوری و بهره وری این صنایع دانست و اظها کرد: باید ایران را از اقتصاد تک محصولی نجات داد که راهکار آن توسعه صنایع کوچک و متوسط است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین