کد خبر: ۴۹۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
جانشین فرمانده کل سپاه:

هر جنگ جدید موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هر جنگ جدیدی شکل بگیرد موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :  سردار حسین سلامی طی سخنانی در همایش قدرت های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا نقطه استراتژیک و عامل تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: به همین دلیل محل برخورد راهبردهای قدرت های جهانی و منطقه ای همین جاست و شاهد بودیم که همه جنگ های چند سال اخیر در این منطقه رخ داده است.

وی افزود: جهان استکبار به دلیل کوچک بودن راهبردی که انتخاب کرده است، در پی تجزیه کشور های منطقه و تشکیل حکومت های ضعیف است و رژیم صهیونیستی نیز منبع تنش در منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه  در راهبرد جمهوری اسلامی، اسرائیل دیگر تهدید نیست و حزب الله به عنوان بخشی از جبهه مقاومت دست برتر را در برابر  این رژیم دارد، تاکید کرد: هر جنگ جدیدی شکل بگیرد موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می شود که این مهم نشان دهنده افول قدرت آمریکا در حفظ بقای رژیم صهیونیستی است و در یک موازنه راهبری بین ایران و آمریکا دست برتر با انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: مواجه با گروهای تروریستی شش سال طول کشید اما در این مدت برای اولین بار آمریکا توان مداخله مستقیم نظامی پیدا نکرد، زیرا توان جنگ مستقیم را در جهان اسلام ندارد، پس جنگ نیابتی را پیش گرفت و با تمام توان از تروریست های تکفیری حمایت کرد اما همه این توطئه ها به شکست آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت انجامید.

سلامی تاکید کرد: بودجه نظامی آمریکا به اندازه تمام بودجه نظامی قدرت های بزرگ جهان است اما این قدرت نظامی نمی تواند برای آمریکا پیروزی در پی داشته باشد و همه اقدامات برای آنها نتیجه عکس دارد پس روشن شده که معادلات تغییر کرده است و نتیجه عملکرد آمریکا در غرب آسیا، تشکیل قدرت های مکمل برای نظام اسلامی در عراق، سوریه و لبنان بوده که غیر قابل شکست هستند.

وی افزود: نیروهای مردمی در عراق ضامن قدرت دولت مرکزی هستند که در موضوع تجزیه کردستان عراق این قدرت را مشاهده کردید. شکل گیری قدرت مردمی در منطقه می تواند آرزوها را واقعیت ببخشد و این مهم در سوریه دیده شد که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

سلامی با اشاره به وضعیت کشورهای یمن و بحرین گفت: در یمن و بحرین هم درگیری حق و باطل دیده می‌شود اما نتیجه آن تغییر موازنه قدرت به نفع مردم است. در این شرایط آل سعود و رژیم صهیونیستی منبع تنش در منطقه هستند و باهم گره خورده و درگیری های خونی و مشکلات را برای مردم به وجود آورده اند اما جمهوری اسلامی بدون هیچ چشم داشتی به کرامت مسلمانان می اندیشد و راهبردهایش موجب شکست توطئه دشمنان می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آتش زدن تصاویر پادشاهان سعودی و شعار علیه آنها در فلسطین پدیده جدیدی است، گفت: این فضا که نشان می دهد استراتژی های آل سعود در فلسطین، کردستان عراق، سوریه، عراق، لبنان و یمن شکست خورده است اما برخی از کشورهای منطقه فکر می کنند با بلندپروازی می توانند به یک قدرت تبدیل شوند اما بین واقعیت و آرزوهای آنها فاصله بسیاری است.

سلامی در پایان تاکید کرد: محو رژیم صهیونیستی عامل اصلی امنیت و ثبات در منطقه است که به یاری خدا این مهم محقق می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین