کد خبر: ۴۹۵۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹

مسی و رفقا همچنان پیش می‌تازند

در چند روز گذشته توپ طلا و مراسمش در برج ایفل، مهم‌ترین سوژه‌ای بود که تیتر رسانه‌های ورزشی دنیا به آن اختصاص پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کریستیانو رونالدو پنج‌شنبه این جایزه معتبر را برد و پنج توپ طلایی که تا به حال برده است را شنبه شب قبل از برد 2 بر صفر رئال مادرید برابر سویا به سانتیاگو برنابئو برد تا آنها را به معرض دید عموم بگذارد. کهکشانی‌ها فصل گذشته بهترین تیم اسپانیا و اروپا بودند و ستاره پرتغالی‌شان هم در اوج بود، کسی که از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به بعد 10 گل زد تا به تیم زین‌الدین زیدان برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش کمک کند.

رئال یکشنبه به ابوظبی سفر کرد تا در جام جهانی باشگاه‌ها که مدعی اصلی فتح آن محسوب می‌شود شرکت و از عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها دفاع کند، عنوانی که رسماً این تیم را به قهرمان جهان مبدل خواهد کرد. در حال حاضر اما نه تنها بهترین تیم جهان بلکه بهترین تیم اسپانیا هم نیستند. در واقع، حتی اگر لالیگا را هم بهترین لیگ دنیا بدانیم، آنها در این لیگ هم چهارم هستند اگرچه احتمال اینکه وضعیت‌شان تغییر کند بسیار زیاد است. چیزی که اما تغییرش بعید به نظر می‌رسد، جایگاه بارسلونا در صدر جدول رده‌بندی لالیگاست.

بعد از تساوی‌های متوالی برابر والنسیا و سلتاویگو، تیم تحت هدایت ارنستو والورده، یکشنبه این هفته یک آزمون سخت دیگر در خانه ویارئال داشت، جایی که محکوم به کسب برد بود وگرنه حاشیه امنیتش در صدر جدول به 2 امتیاز کاهش پیدا می‌کرد چون همه رقبایش، والنسیا، اتلتیکو و رئال مادرید پیش از این بازی، 3 امتیاز بازی‌هایشان را کسب کرده بودند.

والورده در کنفرانس خبری پس از بازی، به خبرنگاری که از او درباره توپ طلا سوالی پرسید، گفت: «آنها (رئالی‌ها) می‌توانند این را علنی بیان کنند و اگر هم دوست ندارند نکنند اما به نظر من بهترین بازیکنان دنیا اینجا در بارسلونا هستند که نخستین آنها لیونل مسی است.» والورده که همیشه دیپلماتیک و محترمانه حرف زده است، این بار صادقانه نظرش را گفت و سخت هم هست که حرف او را نادرست دانست. در لالیگا، بارسلونا بر اوضاع مسلط است و 5 امتیاز با والنسیایی که نزدیکترین تعقیب کننده‌اش است، فاصله دارد. در این تیم مسی فرماندهی حملات را برعهده دارد و در حالی که رئال مادرید درگیر بازی‌هایش در جام جهانی باشگاه‌هاست، بارسلونا این فرصت را دارد که فاصله‌ خود را با رقیب مادریدی دیرینه‌اش به 11 امتیاز برساند (البته با یک بازی بیشتر) و با چنین اختلافی مهیای نخستین ال‌کلاسیکوی فصل شود که 23 دسامبر در خانه کهکشانی‌هاست.

در بازی‌ بارسا در خانه ویارئال، نه فقط مسی و سوارس گلزنی کردند بلکه چند تن دیگر از بازیکنان میهمان کاتالان‌ توانایی‌هایشان را به رخ کشیدند. پس از یک 45 دقیقه کم تب و تاب در نیمه اول که در آن مارک آندره‌تراشتگن دو واکنش نجات‌بخش حیاتی برای بارسایی‌ها انجام داد، این تیم در نیمه دوم کنترل بازی را به دست گرفت و اخراج رابا از تیم حریف هم کارش را برای کسب پیروزی آسان‌‌تر کرد. بهترین بازیکن میدان اما بدون شک لیونل مسی بود، کسی که با گرد مولر، اسطوره فوتبال آلمان به‌عنوان رکورددار ثبت بیشترین گل در یک تیم از لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، برابر شد. این پانصد و بیست‌و‌پنجمین گل مسی 30 ساله برای بارسلونا بود و قطعاً آخرین گل او نخواهد بود.

به این ترتیب اگرچه یکشنبه شب در ورزشگاه سرامیکا خبری از رونمایی از توپ‌های طلا نبود اما بارسلونا با بردی که کسب کرد، نشان داد شانس‌اش برای فتح لالیگا در این فصل طلایی است.

ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین