کد خبر: ۴۹۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

صعود طلای جهانی در پی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا

طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که ارزش دلار پس از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا متزلزل شد، به بالاترین قیمت در یک هفته گذشته صعود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۷.۵۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حدود یک درصد افزایش یافت و در ۱۲۶۰.۳۰ دلار ایستاد.

طلا روز چهارشنبه در قیمت بالاتری بسته شده و بخشی از ضرری که در چهار روز معامله گذشته متحمل شده بود را جبران کرد. در معاملات الکترونیکی پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۱۲۵۵ دلار بود در حالیکه در معاملات بازار با ۶.۹۰ دلار یا ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۲۴۸.۶۰ دلار بسته شده بود. طلا روز سه شنبه به ۱۲۴۱.۷۰ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در پنج ماه گذشته بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۹ درصد رشد کرده که تا حد زیادی به دلیل ابهامات ژئوپلیتیکی بوده است.

بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، همان طور که انتظار می رفت نرخهای بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری افزایش داد و بین ۱.۲۵ درصد تا ۱.۵ درصد رساند و پیش بینی خود برای سه دور افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۱۸ را تغییر نداد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار آمریکا که روز چهارشنبه در واکنش به عدم تغییر دورنمای نرخهای بهره سقوط کرده بود، در معاملات روز پنج شنبه همچنان ضعیف ماند.

ضعیف شدن دلار آمریکا معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۰۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و ۸۸۹.۲۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، تغییر چندانی نداشت و ۱۰۱۶.۷۵ دلار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین