کد خبر: ۴۹۵۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

تشکیل زنجیره عرضه زیتون در استان زنجان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تشکیل زنجیره عرضه زیتون توسط تعاون روستایی در استان، در حال نهایی شدن است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در ایجاد زنجیره‌های عرضه و ارزش محصولات و اجرای برنامه مزرعه تا سفره در قالب زنجیره‌ها، اظهار کرد: مفهوم زنجیره ارزش، بهینه کردن همه فعالیت‌های مرتبط با یک موضوع از طریق اتصال حلقه‌های فعالیتی جداگانه به یکدیگر، به منظور افزایش مزیت رقابتی است؛ در واقع برای بهبود وضعیت بازار، باید قبل از اقدام به تولید هر محصولی، جایگاه آن محصول در بازار مورد بررسی قرار گیرد و فقط آن دسته از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی که شامل الحاقیه لاینفکی با عنوان «مطالعات بازار» باشد، به عنوان طرح توسعه‌محور در حوزه تولیدات کشاورزی مطرح شده و تحت حمایت قرار می‌گیرد.

این مسئول همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه زنجیره‌های عرضه در وزارت جهادکشاورزی با مسئولیت دفتر توسعه صادرات و با هدف پیگیری راه‌اندازی زنجیره‌های عرضه در استان‌ها، ادامه داد: در جهت راه‌اندازی زنجیره برای محصولات مختلف کشاورزی در استان زنجان، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. طوری که هم‌اکنون دو زنجیره گوشت مرغ در استان تشکیل شده و زنجیره گوشت بوقلمون هم مراحل نهایی خود را طی می‌کند. علاوه بر این، اجزای زنجیره کشمش نیز در استان مشخص شده است.

وی همچنین با بیان این‌که تشکیل زنجیره تولید گوشت مرغ به کاهش هزینه‌های واسطه‌گری، کاهش قیمت تمام‌شده محصول و پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذاری منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: زنجیره تولید باید بتواند همه مراحل تامین نهاده، کاشت، داشت، برداشت و بازاریابی را شامل شود و زمینه را برای حفظ تعادل در میزان عرضه و تقاضا، افزایش قدرت رقابت در بازار صادراتی، افزایش کیفیت محصول، بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید و از همه مهم‌تر امکان فعالیت بر اساس نیاز و سفارش بازار را فراهم کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین