کد خبر: ۴۹۵۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵

کمیسیون ارتباطات آمریکا 'بی‌طرفی اینترنت' را لغو کرد

کمیسیون ارتباطات آمریکا قانون موسوم به "بی‌طرفی اینترنت" را لغو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بی‌طرفی اینترنت به معنای آن است که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی باید با همه اطلاعاتی که از خطوطشان منتقل می‌شود بی‌طرفانه برخورد کنند و نباید بنا به محتوا، کاربر، وبسایت و یا شکل اتصال به اینترنت، در انتقال بخش‌های مختلف اطلاعات تبعیض قایل شوند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، کمیسیون ارتباطات در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما حکم داد که شرکت‌های اینترنتی باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند، اما حال با لغو این اصل ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی می‌توانند دسترسی به برخی سایت‌ها را سریعتر کنند.

دادستان کل نیویورک گفته است که این تصمیم کمیسیون ارتباطات را در دادگاه به چالش خواهد کشید. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز گفته شکایتی علیه کمیسیون مطرح خواهد کرد.

فیسبوک هم موضع مشابهی گرفته و گفته از بی‌طرفی اینترنت دفاع خواهد کرد.

مدافعان بی طرفی اینترنت می‌گویند بدون این اصل شفافیت در اینترنت و دسترسی به آن به خطر می‌افتد.

در روز پنجشنبه گروهی از منتقدان به تصمیم نهاد نظارتی بر ارتباطات آمریکا در سرمای نزدیک به صفر درجه جلوی ساختمان این نهاد جمع شدند تا صدای اعتراضشان را به گوش تصمیم‌گیران برسانند.

معترضان در این گردهمایی شعار می‌دادند که دولت نباید "آزادی اینترنت" را از آنها بگیرد.

این جمعیت بیش از صد نفر بودند و شامل گروه‌های مختلف مردمی و تولیدکنندگان محتوا در اینترنت.

سخنرانان از جمله گفتند که از این به بعد در انتخابات مختلف، از نامزدهایی حمایت می‌کنند که اجازه ندهد شرکت‌های اینترنتی هر طور که می‌خواهند دسترسی به اینترنت را کنترل کنند.

یکی از سخنرانان از یکی از رادیوهای اینترنتی و کوچک در ایالت مینه سوتا آمده بود که می‌گفت با برداشتن این قانون، کار برای تولیدکنندگان محتوا در اینترنت که به شرکت‌های بزرگ وابسته نیستند، سخت خواهد شد.

کمیسیون نظارت بر ارتباطات پنج عضو دارد که ۳ نفر از آنها به برداشتن مقررات بی‌طرفی اینترنت رای دادند.

دموکرات‌ها خواهان حفظ بی‌طرفی بودند، اما جمهوری‌خواهان می‌گفتند بدون این مقررات هم اینترنت تغییر چندانی نمی‌کند.

مینیان کلای‌برن یکی از اعضای کمیسیون در جلسه بررسی بی‌طرفی سخنرانی طولانی و تندی علیه برداشتن این قانون انجام داد.

خانم کلای‌برن، از جمله گفت که آزاد بودن اینترنت باعث شد مردم آمریکا از کشته شدن نوجوانی سیاه‌پوست به دست پلیس با خبر شوند. او پیش‌بینی کرد که با کنار گذاشتن این قانون، در نهایت قشرهای پایین دست جامعه و رنگین‌پوستان متضرر می‌شوند. او سخنرانی خود را "مرثیه" نام گذاشت و گفت که جنگ برای آزادی در اینترنت به پایان نرسیده است.

مایکل اورایلی، موافق برداشتن بی‌طرفی، گفت که با برداشتن این قانون، اینترنت به "دوران طلایی" خود باز می‌گردد. او گفت که با برداشتن قید و بندهای قانونی از سر اینترنت جهان به پایان نمی‌رسد.

توقف جلسه به دلایل امنیتی

پس از سخنرانی دو عضو دیگر رئیس کمیسیون ارتباطات، آخرین سخنران، در میان سخنرانی خود ناگهان صحبت‌هایش را متوقف کرد و گفت که به دلایل امنیتی همه باید وسایلشان را رها کرده و از سالن خارج شوند.

پس از آن نیروهای امنیتی وارد شدند و بعد از خروج حاضران، کت و کیف‌های به جا مانده را بررسی کردند. همچنین سگ‌های بمب‌یاب به سالن آورده شدند. پس از اطمینان پلیس از امن بودن سالن، از حاضران خواسته شد تا به محل جلسه برگردند.

آجیت پای، رئیس کمیسیون نظارت بر ارتباطات آمریکا، در سخنانش به دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون اشاره کرد و گفت تصمیم او برای کنار کشیدن دولت از تنظیم مقررات برای اینترنت بهترین تصمیمی بوده که گرفته شد و هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه هم با آن موافق بودند.

آقای پای گفت که با برداشتن مقررات، فضا برای رقابت بیشتر می‌شود و اقتصاد شرکت‌های اینترنتی بهتر می شود.

او در موافقت با برداشتن مقررات گفت حالا وقت آن رسیده که آزادی به اینترنت بازگردد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین