کد خبر: ۴۹۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

سه چهارم آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ به وعده‌هایش عمل نکرده است

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، کمتر از یک‌چهارم آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ به وعده‌های انتخاباتی خود در زمان کمپین ریاست جمهوری عمل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وعده‌های کمپین رهبر آمریکا از جمله تعهد به بازنگری در لایحه درمانی اوباما، خروج از توافق هسته‌ای ایران و سرمایه‌گذاری میلیونی در پروژه‌های جدید جهت ترمیم زیرساخت‌های فرسوده، هیچکدام اجرایی نشده است. تنها نیمی از مردم آمریکا که از حزب جمهوری‌ او حمایت می‌کنند، معتقدند که ترامپ عملکرد خوبی درباره وعده‌های انتخاباتی خود در این ۱۱ ماه از زمان ورود به کاخ سفید داشته است.

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس، از هر ۱۰ آمریکایی تنها سه تن باور دارند کشورشان در مسیر صحیحی حرکت می‌کند و ۵۲ درصد می‌گویند اوضاع کشورشان با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بدتر شده است. تنها ۲۳ درصد معتقدند ترامپ به وعده‌هایش عمل کرده است. ۳۰ درصد می‌گویند او تلاش کرده اما ناکام مانده است اما ۴۵ درصد معتقدند او اصلا تعهدی به اجرای وعده‌هایش ندارد.

در نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس،‌ میزان رضایت مردمی از ترامپ تنها ۳۲ درصد بود و به نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سال خدمت تبدیل شد. یک‌چهارم جمهوری‌خواهان جزو کسانی هستند که از رئیس‌جمهوری آمریکا ناراضی هستند.

تنها نقطه روشن برای ترامپ اقتصاد رو به شکوفایی اوست. با توجه به افزایش بازار سهام‌ها و نرخ بیکاری حدود چهار درصد، حدود ۴۰ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی ترامپ رضایت دارند. این میزان بالاتر از سه تن از هر ۱۰ آمریکایی است که از عملکرد رئیس‌جمهور در مسائل درمانی، سیاست خارجی و یا مالیات رضایت دارند.

گرچه ترامپ مدعی است ماه‌های اول ریاست جمهوری‌اش از سلفای خود بهتر بوده اما میزان محبوبیت پایین و ناکامی در تحقق وعده‌ها قطعا برخی از اعضای حزبش را نگارن خواهد کرد چرا که آنها انتخابات میان دوره‌ای کنگره را در پیش دارند و ممکن است کنترل دو مجلس آن که اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به خطر بیفتد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین