کد خبر: ۴۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

استرالیا فردی را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های کره شمالی بازداشت کرد

پلیس استرالیا امروز (یکشنبه) از دستگیری مردی خبر داد که تلاش می‌کرد تا از طریق بازار سیاه قطعات موشکی و ذغال سنگ برای کره شمالی بفروشد.
آفتاب‌‌نیوز : این مرد استرالیایی به دو فقره جرم بر اساس قانون منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی و چهار فقره برای تلاش به منظور دور زدن تحریم‌های سازمان ملل و استرالیا علیه کره شمالی متهم شده است.

هویت این مرد اهل سیدنی از سوی شبکه خبری ای.بی.سی. استرالیا و سایر رسانه‌ها "چان هان چویی"، 59 ساله اعلام شده است که برای بیش از 30 سال در این کشور ساکن بوده و اصالتا کره‌ای است.

 پلیس استرالیا گزارش داد که این مرد روز شنبه در حومه سیدنی دستگیر شده و امروز دادگاهی می‌شود. وی اوایل سال جاری میلادی مورد توجه مقام‌های استرالیا قرار گرفت.

"نیل گائوهان"، معاون کمیسیونر پلیس فدرال استرالیا گفت:‌ این مرد یک عامل وفادار کره شمالی است که به نفع این کشور اقداماتی را انجام می‌داد. تا به حال چنین موردی را در خاک استرالیا نداشتیم.

پلیس استرالیا گفته که این مرد تلاش می‌کرد تا واسطه فروش قطعات موشکی و ذعال سنگ کره شمالی به طرف ثالث در اندونزی و ویتنام باشد و اگر موفق می‌شد ده‌ها میلیون دلار می‌توانست به دست بیاورد و برای کره شمالی بفرستد.

در صورت محکوم شدن، وی با 18 سال حبس روبه‌رو خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین