کد خبر: ۴۹۶۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵

دریانورد فرانسوی رکورد سفر دور دنیا را شکست+عکس

فرانسوا گابار، دریانورد فرانسوی امروز یکشنبه ۱۷ دسامبر سفر دریایی خود دور کره زمین را بعد از ۴۲ روز و ۱۶ ساعت و ۴۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه به پایان برد و رکورد قبلی این کار را بیش از شش روز بهبود بخشید.
آفتاب‌‌نیوز :
گابار که سفر خود را روز ۴ نوامبر با یک قایق بادبانی سه‌لته‌ای آغاز کرده بود، سفر را بدون وقفه تا آخر ادامه داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رکورد قبلی هم متعلق به یک فرانسوی به نام توماس کوویل بود که سال گذشته به جا گذاشته بود. قبل از آن هم یک فرانسوی دیگر در سال ۲۰۰۴ رکورد سفر دریایی تنها دور دنیا را شکسته بود.

رکورد تازه گابار برای ثبت رسمی باید از سوی "شورای جهانی ثبت سرعت دریانوردی" تأیید شود که برای این کار باید اطلاعات موقعیت‌یاب قایق را به دقت بررسی کند.

دریانورد فرانسوی رکورد سفر دور دنیا را شکست+عکس

فرانسوا گابار ساعت یک و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ خط پایان را در نزدیکی کرانه غربی کانال مانش رد کرد و رکورد تازه‌اش را در بندر برست در شمال غرب فرانسه جشن گرفت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که آقای گابار هم‌زمان با شکستن رکورد دور دنیا چند رکورد دیگر از جمله سریع‌ترین عبور از اقیانوس آرام و طولانی‌ترین مسیر طی‌شده در عرض ۲۴ ساعت - ۱۵۷۵ کیلومتر - را هم به تنهایی شکسته است.

این گزارش می‌گوید که قایق ۳۰ متری فرانسوا گابار با آخرین تکنولوژی و به طور خاص برای این سفر طراحی شده بود و در طول سفر به سرعت ۳۵ گره دریایی (۶۵ کیلومتر بر ساعت) هم رسیده بود.

دریانورد فرانسوی رکورد سفر دور دنیا را شکست+عکس

آقای گابار در سفر ۴۲ روزه‌اش عکس‌ها و فیلم‌هایش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشت.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین