کد خبر: ۴۹۶۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

رصد هوشمند وضعیت اعتیاد در کشور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تصویب رصد هوشمندانه وضعیت اعتیاد در کشور با پیشنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار علی مویدی در شصت و یکمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با بیان اینکه این کمیته باید رویکرد خود را به ارائه عملکرد تغییر دهد، افزود: انتظار داریم تا در این کمیته به راهکارهای عملی‌تر دست پیدا کنیم. این کمیته‌ها باید به مصادیق بارز در کارکردهایشان بپردازند و در فصول مختلف آنها را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اهمیت هم افزایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: عزمی که در حال حاضر در کشور بین ستاد مبارزه با مواد مخدر  و ریاست جمهوری ایجاد شده در گذشته وجود نداشته و در کشور بی سابقه است.

مویدی با تاکید بر اهمیت نقش شادی و نشاط در حوزه آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: باید مشخص کرد که سهم ایجاد شادی و نشاط در پیشگیری از اعتیاد تا چه میزان است و از ارائه شعارهای بدون عمل در این زمینه خودداری کرد.

در بخش دیگری از این جلسه فرید براتی سده، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر استفاده درست از فضای مجازی برای پیشگیری از گسترش استفاده از مواد مخدر در کشور گفت: نباید با حضور بی مهابا در فضای مجازی آسیب دیگری تولید کنیم، بلکه باید به شکل حساب شده و با برنامه ریزی از ظرفیت این فضا بهره‌مند شویم.

مویدی در ادامه با اشاره به فعالیت جدید بهزیستی و تخصیص اعتبار برای بهره‌مندی از فضای مجازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: پیشگیری یکی از مهمترین رویکردهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که قصد داریم آن را در فضای مجازی به کار ببندیم. همچنین بهزیستی قصد دارد تا با استفاده از شخصیت‌های انیمیشنی خاصی در حوزه پیشگیری در فرهنگسازی برای این حوزه وارد میدان شوند.

در بخش دیگری از این نشست پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز  در راستای تحقق هدفگذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه اعتیاد از تخصیص 50 درصدی امکانات بودجه‌ای برای حوزه پیشگیری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اقدام کاری بنیادین در حوزه اعتیاد است، گفت: ممکن است نتوانیم امسال این اقدام را به شکل کامل عملیاتی کنیم اما در سال آینده اولویت‌ها مورد بازنگری قرار خواهند گرفت و نخستین قدم‌ها در این حوزه برداشته خواهد شد.

افشار با تاکید بر مطالبه گری مقام معظم رهبری از دستگاه‌های متصدی در حوزه اعتیاد برای کاهش این آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: هر کدام از دستگاه‌ها باید وظایف‌شان را به نحو احسن در این خصوص انجام دهند و دو فعالیت مهمی که برای شش ماه آینده در نظر گرفته شده است را به خوبی انجام دهند تا اهداف برنامه ریزی شده در این حوزه محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین