کد خبر: ۴۹۶۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
با تصویب مجلس

هیئت رئیسه موقت حذف شد/ برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم توسط هیئت رئیسه سنی

نمایندگان مجلس با حذف ماده مربوط به تشکیل هیئت رئیسه موقت در آیین نامه داخلی مقرر کردند که هیئت رئیسه سنی اقدام به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم کند.
آفتاب‌‌نیوز : نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) ماده ۳ طرح اصلاح موادی از قانون آیین داخلی مجلس را با ۱۸۵ رای موافق ۱۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه ماده ۱۴ آیین نامه اینگونه اصلاح شد که هیئت رئیسه سنی در اولین جلسه بعد از افتتاح مجلس اقدام به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه می کند اعضای هیئت رئیسه برای مدت یکسال انتخاب می‌شوند. مبنای تجدید انتخابات در سالروز انتخابات هیئت رئیسه می باشد و در صورتی که با تعطیلات مصادف گردد در جلسه قبل از آن انجام می شود. مسئولیت هیئت رئیسه جدید از سالروز انتخابات قبل آغاز می شود.

طبق تبصره ۱ این ماده نمایندگانی که داوطلب عضویت در هیئت رییسه هستند، باید حداکثر تا پایان وقت اداری روز افتتاحیه مجلس برای ثبت نام به هیئت رئیسه سنی مراجعه کند و این موضوع باید قبلا به اطلاع نمایندگان برسد. هیئت رئیسه سنی موظف است شرح حال و سوابق داوطلبان را به همراه تصاویر آنها تهیه کند و در دومین جلسه علنی و قبل از برگزازی انتخابات هیئت رئیسه در اختیار نمایندگان قرار دهند.

همچنین براساس تبصره ۲ چنانچه اعتبارنامه نماینده‌ای که برای هیئت رئیسه انتخاب شده است و به تصویب مجلس نرسد، برای تعیین جایگزین وی مجدد رای گیری به عمل می آید. طبق تبصره ۳ پس از تشکیل هیئت رئیسه گزارش شعب ۱۵ گانه در  مجلس قرائت و تصویب اعتبار نامه ها اعمال می شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین