کد خبر: ۴۹۶۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

ذوالفقاری: به همکاری با ترکیه برای مقابله با تروریسم سرعت داده ایم

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه اواخر هفته گذشته دیداری با مقامات ترکیه داشتیم گفت: ما پیش از آن موافقت نامه ای با ترکیه امضا کردیم که باید آن را اجرایی می کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه استانداران کشور در وزارت کشور اظهار کرد: ما نشست های کارشناسی با طرف ترکی بر گزار کردیم. دو کشور تهدیدات مشترک از جمله تروریسم، قاچاق اسلحه، مواد مخدر، مشروبات الکلی داریم و همچنین موضوعات مشترکی از جمله حمل و نقل و تردد رانندگان در مرزها داریم که بصورت دقیق درباره آن بحث کردیم.

وی با اشاره به اینکه سازوکار اجرایی کردن موافقت نامه را تعیین نکرده بودیم که در این نشست در این راستا اقدام کردیم، تصریح کرد: براساس این مذاکرات، مسئولیت کمیته امنیتی دو کشور بر عهده معاونان امنیتی دو کشور قرار داده شد. فرمانده مرزبانی ایران با فرمانده ژاندارمری ترکیه مسئول هماهنگی و اجرای توافقات درباره مسائل مرزی شدند. مسئولیت پلیس مبارزه با مواد مخدر را مشخص کردیم. نماینده ستادکل ایران و مسئول نظامی ترکیه برای مقابله با تروریسم مشخص و درباره مقابله با مهاجرت اقدامات لازم گرفته شد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر گرایشی در ترکیه برای همکاری با کشورهای همسایه جهت مقابله با تروریسم ایجاد شده است که ما به این همکاری سرعت دادیم و با توجه به استقبال مقامات ترکیه، قرار شد کمیته های دو کشور سالی تا چهاربار دیدار داشته باشند. همچنین سازوکار تبادل اطلاعات میان دو کشور مشخص شد. گسترش ارتباطات به امنیت دو کشور کمک می کند.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین