کد خبر: ۴۹۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

ایران و ترکیه درحال نصب موانع فیزیکی و دیوار بتنی در مرزهای مشترک هستند

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه انسداد مرزهای ایران و ترکیه به نفع دو طرف است، گفت: دو طرف درحال نصب موانع فیزیکی و دیوار بتنی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین ذوالفقاری، در حاشیه اجلاس استاندارن سراسر کشور در پاسخ به سوال ایلنا درباره سفر اخیر خود به ترکیه گفت: یک جلسه مفصل با مقامات ترکیه داشتیم، با توجه به اینکه موافقتنامه امنیتی از گذشته داشتیم که بین دو کشور امضا شده بود، باید به روز و اجرایی می‌شد.

وی افزود: در نشست‌های کار‌شناسی که در ایران و ترکیه داشتیم، تحلیل‌ها و مسائل مشترکی از جمله مسائل تروریستی، قاچاق انسان، قاچاق اسلحه، مشروبات الکلی، مواد مخدر که از غرب به سمت کشور ما می‌‌آید، ارائه شد. همچنین موضوعاتی که درباره اتباع دو کشور و رانندگانی که بین دو کشور تردد دارند، مورد بحث جدی قرار گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: کار بزرگی که در این نشست‌ها صورت گرفت این بود که سازوکار اجرایی که تا کنون برای این مسائل وجود نداشت مورد توافق دو طرف قرار گرفت. مسئولیت کمیته امنیت دو کشور مورد تایید دو کشور قرار گرفت و فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با فرمانده کل ژاندارمی ترکیه، مسئول هماهنگی اجرایی همه بخش‌های مختلف مسائل مرزی قرار گرفتند.

ذوالفقاری گفت: در حوزه عملیات برعلیه گروهک‌های تروریستی نماینده ستاد کل از ایران و نماینده نیروهای نظامی ترکیه مشخص شدند. در زمینه مهاجرت هم از دو طرف مقتضیات مشخص شد.

وی افزود: با توجه به گسترش ارتباطات بین دو کشور و مخصوصا رویکرد دولت ترکیه در چند ماه اخیر، درباره مسائل منطقه، گروه‌های تکفیری تروریستی و گرایشی که با کشورهای همسایه ایجاد کرده است با سرعت مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: قرار شد مقامات ترکیه کارگروه‌ها و جلسات را تا سالی ۴ بار افزایش داده و رده‌های اجرایی نیز در هر رده این ارتباطات را داشته باشند. به نظر می‌رسد روند همکاری‌ها به ارتقا امنیت دو کشور و کرامت اتباع دو کشور کمک می‌کند.

ذوالفقاری درباره بازشدن مرزهای غربی کشور گفت: منتظر ابلاغیه هستیم و براساس بررسی‌های دو روز گذشته منتظر دستور هستیم، البته نکته مهم دیگر این است که دو طرف درحال نصب موانع فیزیکی و دیوار بتنی هستند. اصل این انسداد به نفع دو طرف است. ما نیز ملاحظاتی داشتیم که مطرح کردیم و این ملاحظات در حوزه مسائل زیست محیطی بود.

ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین