کد خبر: ۴۹۶۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

دندان‌های لق شیرهای زخمی لندن

آنتونیو کونته بدون شک دارای دسته‌ای متنوع از مهره‌های هجومی بااستعداد است که می‌تواند از همه آنها در آرایش چرخشی استفاده کند تا رقبایش را در مقطع پایانی فصل غافلگیر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 با این حال فعلاً به نظر می‌رسید که بازیکنان هجومی چلسی غریزه کشندگی‌‌شان را از دست داده‌اند. کونته از وقفه اخیر لیگ برای بازی‌های ملی، با آرایش‌های تاکتیکی متفاوتی تیمش را به میدان فرستاده است و این تا حدودی به خاطر برنامه فشرده بازی‌های آبی‌پوشان لندن بوده است.

با این وجود او هنوز هم دارد آزمون و خطا می‌کند چون به نظر می‌رسید که او هنوز نتوانسته فرمول هجومی ایده‌آل را برای بازی تیمش پیدا کند بخصوص که چلسی در هفته‌های اخیر موقعیت‌های گلزنی فراوانی را به هدر داده است. ادن آزار یک بار دیگر به‌عنوان مهاجم نوک کاذب مورد استفاده واقع می‌شود در حالی که پدرو و ویلیان هم او را در یک خط حمله سه نفره تغذیه می‌کنند.

دلیلش هم این است که آلوارو موراتا، مهاجم نوک اسپانیایی که تابستان امسال به آبی‌های لندن ملحق شد، در این اواخر خسته به نظر می‌رسید. نتیجتاً او از ترکیب اصلی چلسی در بازی میان هفته اخیر آبی‌های لندن مقابل هادرزفیلد کنار گذاشته شد.

او اما برای بازی شنبه این هفته با اینکه از نظر جسمانی احیا شده بود و تجدید قوا کرده بود، مقابل ساوتهمپتون هم به ترکیب اصلی برگردانده نشد و با این حال چلسی توانست بازی را ببرد اما به زحمت و تنها به لطف ضربه آزاد مارکوس آلونسو‌. غیبت یک شماره 9 واقعی، یک مهاجم نوک گلزن تمام عیار، یک بار دیگر در ترکیب چلسی کاملاً محسوس و دردناک بود. تماشای بازی مثلث ریز نقش خط حمله چلسی جذابیت‌هایی داشت و آنها مقابل قدیس‌ها پاس‌های کوتاه متعددی میان خودشان رد و بدل می‌کردند اما هیچ یک از آنها نتوانستند گلی به ثمر برسانند.

آبی‌ها حتی به خاطر این تغییر تاکتیک داشتند تاوان سنگینی می‌دادند زمانی که ساوتهمپتون در دقایق پایانی بازی دو سه موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد. پدرو توپ را به تیرک زد و ویلیان هم که در 5 حضور اخیرش در ترکیب اصلی چلسی در 6 گل این تیم نقش داشته است، یک کار ترکیبی زیبا برای ایجاد موقعیت گلزنی خودش انجام داد. در واقع ساوتهمپتون به راحتی حرکات هجومی چلسی را مهار می‌کرد و این موضوع نشان می‌دهد که چرا الان بازیکنی مانند آلونسو که یک مدافع است، با 4 گل سومین گلزن برتر این تیم در لیگ برتر است.

تعداد گل‌های آلونسو تنها یکی کمتر از ادن آزار است که در خط حمله بازی می‌کند و شاید این موضوع بهتر نشان دهد که چرا آبی‌های لندن با اختلاف از منچسترسیتی صدرنشین عقب افتاده‌اند. بدون شک کنته برای اینکه این فصل شانسی برای بردن یک جام داشته باشد، باید کاری کند که ضریب گلزنی هافبک‌هایش بالا برود و درنده‌خویی را به خط حمله تیمش برگرداند چون در غیر این‌ صورت خیلی سریع نه تنها تیمش را از شانس قهرمانی بلکه از شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم محروم خواهد دید.

ایلنا



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین