کد خبر: ۴۹۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

"آمریکا پیش‌نویس تشدید تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را به چین داد"

یک دیپلمات غربی گفت، ایالات متحده آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی را به چین داده و امید دارد شورای امنیت سریعا آن را به رای بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز : یک مقام ارشد دولت ترامپ تایید کرد، تلاش‌هایی در دست انجام است تا یک قطعنامه‌ جدید سازمان ملل متحد به بحث و رایزنی گذاشته شود اما او تاکید کرد، هنوز توافقی حاصل نشده است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: تلاش داریم توافق کنیم اما تاکنون این اقدامات حاصلی نداشته است.

جزئیاتی از پیش‌نویس ارائه شده به چین در دست نیست اما ایالات متحده آمریکا مایل به افزایش تحریم‌های جهانی است تا کره‌شمالی برای خروج از برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای تحت فشار قرار بگیرد. از جمله تدابیر مد نظر آمریکا، تشدید محدودیت‌ها در زمینه تامین نفت پالایش شده برای کره‌شمالی است. این محدودیت در تحریم‌های پیشین سازمان ملل به سالانه دو میلیون بشکه رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین که عمده نفت کره‌شمالی را تامین می‌کند، از تحریم‌های پیشین سازمان ملل متحد حمایت کرده بود، اما موافق درخواست‌های قبلی آمریکا مبنی بر عدم تامین نفت برای این همسایه‌اش نبوده است. سفارت آن در واشنگتن و وزارت خارجه چین در این رابطه اظهارنظر نکردند. ایالات متحده همچنین از شورای امنیت خواسته است تا ۱۰ کشتی را بابت دور زدن تحریم‌های کره‌شمالی وارد لیست سیاه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین