کد خبر: ۴۹۶۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

روایت یک نماینده از پول‌هایی که در دست بقایی است /آقایان به سیم آخر زدند

آفتاب‌‌نیوز : محمدعلی پورمختار در واکنش به توهین بقایی نسبت به مصاحبه‌ای که وی درباره اتهامات مالی معاون رئیس‌جمهور در دولت نهم و دهم انجام داده است، گفت: تمامی مدارک اظهارات بنده نسبت به اتهامات مالی بقایی در قوه‌قضاییه موجود است.

وی ادامه داد: رفتارهای غیراخلاقی این‌ آقایان بر همگان ثابت شده و متأسفانه این اظهارات را نسبت به همه بیان می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: به رئیس قوه قضاییه که فردی عادل و عالم بوده و بدون سند و منطق هم صحبت نمی‌کند هم همین حرف‌ها را می‌زنند و ما این اظهارات را به پای منطق و عقل این آقایان نمی‌گذاریم.

پورمختار با بیان اینکه این افراد دیگر به سیم آخر زده‌اند، گفت: هر اتهامی را که از دستشان بربیاید به مقامات نظام، مجلس، نمایندگان، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و قضات وارد می‌کنند و از این طریق به نوعی می‌خواهند مردم را همراه خود کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه ممکن است تعدادی از مردم نسبت به عملکرد مجلس یا قوه قضاییه نارضایتی داشته باشند، اظهار کرد: اما این آقایان حق ندارند آن را مصادره کرده و بگویند که دارد به ما ظلم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اسناد و مدارک تمامی اظهاراتم نسبت به بقایی در قوه قضاییه موجود است، بیان کرد: ما اکیدا می‌خواهیم این موضوع بدون ملاحظه بررسی و رسیدگی شود و حتی در صورت عدم حضور این افراد در دادگاه رأی غیابی صادر شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه قوه قضاییه باید بدون ملاحظه‌ای در مورد این آقایان تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی کند، گفت: همان‌گونه که سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده‌های دیگر صحبت می‌کند، در این مورد هم به صورت شفاف باید توضیح داده تا باعث روشن شدن افکار عمومی شود.

شایان ذکر است؛ پیش از این پورمختار درباره تخلفات «حمید بقایی» اظهار کرده بود؛ تکلیف برداشت ۱۶ میلیارد تومانی غیرقانونی از بیت‌المال و واریز آن به حساب شخصی یکی از بنیانگذاران دانشگاه ایرانیان و ذخیره ۲ میلیارد تومان در صندوق امانت بانک ملی در سال ۹۰ باید به صورت شفاف تعیین شود، همچنین تعداد بسیاری کارت هدیه از صندوق خودروی شخصی وی پیدا شد که منشا آن‌ها باید مشخص شود.

وی تاکید کرده بود؛ ۳ میلیون و حدود ۷۰۰ هزار یورو از کنفرانس جنبش عدم تعهد‌ها به اضافه حدود ۵۳۰ هزار دلار مفقود شده که آخرین بار حسب اظهار یکی از عوامل در اختیار «حمید بقایی» بوده است لذا نحوه هزینه‌کرد این منابع باید مشخص شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین