کد خبر: ۴۹۶۸۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

مصوبات جلسه اضطراری مدیریت بحران تهران/ صادقی: امکان پیش‌بینی زلزله وجود ندارد

جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شد و برای مدیریت زلزله اخیر تهران و البرز تمهیداتی اندیشیده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان این جلسه گفت:‌ دقایقی پس از زلزله تمامی دستگاه‌ها به حالت آماده باش درآمده و از نمایندگان آنها برای حضور درجلسه اضطراری دعوت شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه در مدت زمان کوتاهی گفت: در این جلسه دستگاه‌های مختلف گزارشی از وضع موجود، امکانات و تمهیدات سازمان خود ارائه کرده و در نهایت تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

صادقی با شاره به مصوبات این جلسه افزود: با هماهنگی استانداری مقرر شد تمامی مدارس و دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها در روز پنجشنبه تعطیل شده و تنها دستگاه‌های خدماتی همچون اورژانس و آتشنشانی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها فردا نیز تعطیل خواهند بود گفت: توصیه ما به مردم این است که اگر قصد استقرار در فضای  مسقف را دارند در نقاط امن و سازه‌های ایمن حضور داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های خدماتی درآماده باش کامل هستند گفت:‌ حتی استان‌های معین نیز به آماده باش در آمده‌اند.

پاسخ به شایعه زلزله بزرگ‌تر
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه  گفته می‌شود زلزله بزرگ‌تری در ساعات آینده در تهران و البرز رخ  می‌دهد گفت:  هیچکس نمی‌تواند زلزله را پیشبینی کند و نمی‌توان گفت آیا زلزله بزرگ‌تر رخ می‌دهد یا خیر اما ما آمادگی لازم را داریم و تمامی دستگاه در حالت آماده باش هستند و مردم نیز خونسردی خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع رسمی و معتبر پیگیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد جایگاه های سوخت گفتـ : تراکم در برخی  از جایگاه‌های سوخت نامتعارف است و تمهیدات لازم در این مورد پیشبینی شده و دستگاه‌های پشتیبان نیز فعال هستنند جای نگرانی وجود نداشته ومردم نیز در جایگاه‌ها تجمع نکند و در  صورت نیزا  باک  وسیله نقلیه خود را پر کنند.

صادقی در خصوص وضعیت انبارهای امدادی اظهار کرد:‌ طبق گزارشاتی که به ما رسیده مشکلی از نظر داور و اقلام مورد نیاز وجود ندارد و از این بابت نگرانی نداریم .

وی در خصوص وضعیت آب و اقلام مورد نیاز نیز گفت: پیش‌بینی‌های مورد نیاز انجام شده و اقلام مورد نیاز نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین