کد خبر: ۴۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

آمریکا مجوز صدور سلاح به اوکراین را صادر کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مجوز فروش تسلیحات سبک خاص و سلاح‌های کوچک از شرکت‌های آمریکایی به اوکراین صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سوابق موجود در وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد اوکراین سال‌هاست اینگونه سلاح‌های کوچک را از آمریکا خریداری می‌کند که قبل و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به خاک روسیه بوده است.

به گفته هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  این وزارتخانه کنگره را از این تصمیم مطلع ساخته و تاکید کرد که دولت آمریکا مستقیما اقدام به فروش این تسلیحات به دولت کی‌یف و بلکه اجازه می‌دهد تا اوکراین از کارخانه‌های آمریکایی خرید داشته باشد.

ناوئرت گفت: در دوران دو رییس جمهوری پیشین آمریکا دولت واشنگتن مجوزهای فروش برای اوکراین صادر کرده بود، بنابراین این مساله جدیدی نیست. این مجوز تسلیحاتی در دسته‌بندی مثل سلاح‌های اتوماتیک و شبه اتوماتیک، سلاح‌های کالیبر 50  را شامل می‌شود. این سلاح‌ها همچنین شامل سلاح خفه‌کن و موارد دیگر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آشوشیتدپرس، ناورد گفت: دولت آمریکا مستقیما تجهیزات دفاعی کشنده در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد. صادرکنندگان آمریکایی می‌توانند برای فروش تجاری مستقیم در هر زمانی درخواست دهند و این درخواست‌ها از سوی وزارت خارجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین