کد خبر: ۴۹۷۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

امتناع بوکسور ایرانی از رقابت با رقیب اسرائیلی

رئیس هیات بوکس آذربایجان غربی گفت: ' مبین عباسی' عضو تیم جوانان اعزامی از آذربایجان غربی به رقابت های جام ' آقالاروف در جمهوری آذربایجان' در نخستین دیدار خود در مقابل رقیبی از رژیم صهیونیستی حاضر نشد و از رقابت با این ورزشکار کناره گیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی نظری روز جمعه افزود: این بوکسور وزن 52 کیلوگرم به نشانه دفاع از مردم مظلوم فلسطین از مبارزه با این بوکسور اسرائیلی امتناع کرده است. 

وی با اشاره به اینکه این رقابت ها از جام های معتبر دنیاست، ادامه داد: 144 بوکسور در غالب 14 تیم در این رقابت ها حضور دارند و آذربایجان غربی با سه بازیکن در آن حضور یافته است. 

این رقابت ها از 29 آذر تا 4 دی سال جاری در کشور جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است؛ این جام هر ساله با حضور کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در شهر باکو برگزار می شود. 

بوکس از جمله رشته های رزمی بوده که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از 40 ساله دارد و در سال های اخیر مورد استقبال جوانان این استان قرار گرفته است. 

پنج بوکسور این استان به نام های هادی ماکویی در وزن 64 کیلوگرم، امین بخشی زاده در 69 کیلوگرم، وحید ابراهیمی در 91 کیلوگرم، یونس حسن پور در وزن 81 کیلوگرم و مهدی ماکویی از بهمن سال گذشته تاکنون به اردوهای تیم ملی نوجوانان دعوت شده اند. 

طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های 50 تا 80 موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند. 

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
1
خلط رفتار سیاسی به کردار پاک ورزشی , یادگار زشت توجیه ناپذیر , ولایتی ساده لوح
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین