کد خبر: ۴۹۷۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

این بود شب یلدایتان؟/ حضور چند هنرمند در «دورهمی» بدون هیچ ابتکاری

سیما در شب یلدا نشان داد که باز هم برای پرداختن به مناسبت‌های ویژه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری خاصی ندارد
آفتاب‌‌نیوز :  سیما در شب یلدا نشان داد که باز هم برای پرداختن به مناسبت‌های ویژه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری خاصی ندارد

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از افکارنیوز، شب یلدا یکی از مناسبت‌هایی است که همه مردم به آن توجه ویژه‌ای داشتند و گردهمایی خانواده‌ها و اقوام در این شب فضای اجتماعی و فرهنگی خاصی را ایجاد کرد. البته تلویزیون نیز یکی از عناصر ویژه در این شب بود، به طوری که در اغلب خانه‌ها و گردهمایی‌های خانوادگی، تلویزیون نیز روشن بود.

بیشتر هموطنانمان نیز در این شب شبکه‌های ملی را بر رقبای خارجی صداوسیما ترجیح می‌دادند. با این حال، سیما باز هم نتوانست از این فرصت فرهنگی به نحو احسن استفاده کند و با روش‌های قدیمی و کلیشه‌ای آنتن اغلب شبکه‌ها پر شد.

تنها ترفند سیما برای چنین مناسبت‌هایی برگزاری دورهمی‌هایی با حضور سلبریتی‌ها و بازیگران سینما بود. برنامه‌هایی که با حضور دو - سه چهره هنری یا سینمایی و گفت وگوهایی معمولی و عادی با آنها پخش شدند، بدون اینکه خلاقیت، نوآوری و محتوای مهمی در آنها دیده شود. هر چند که در برخی از برنامه‌ها، خانواده‌های شهدا هم حضور یافتند که قابل تقدیر بود. اما به‌طور کلی، دستان سیما در شب یلدا نیز همچون بسیاری دیگر از مناسبت‌ها، تقریبا خالی بود. همچنین جای سؤال است که دعوت از مهمانان این برنامه‌ها بر چه مبنایی انجام می‌شود؟

ای کاش برنامه‌های سیما از قالب‌های کلیشه‌ای دور شوند و برنامه‌سازان و برنامه‌ریزان در پی روش‌هایی جدیدتر برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان در چنین مناسبت‌هایی باشند. به ویژه شبکه یک سیما که شبکه ملی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود در این زمینه قوی‌تر از سایر شبکه‌ها و کانال‌ها عمل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
صمصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
تقریبا هیچ !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین