کد خبر: ۴۹۷۵۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
جزئیات گفت‌و‌گوی محمد بن سلمان و محمود عباس درباره طرح آمریکا برای قدس

آیا محمود عباس پیشنهاد محمد بن سلمان درباره طرح «صلح آمریکایی» را پذیرفته است؟

پایگاه خبری "میدل ایست آی"در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان در دیدار اخیرش با محمود عباس از وی خواسته از طرح "صلح" آمریکا حمایت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «میدل ایست ای» در گزارشی اشاره می‌کند که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از او خواسته تا طرح صلح آمریکایی‌ها بپذیرد. او به عباس گفته است که امریکا تنها قدرتی است که توانایی تاثیرگذاری بر اسرائیل را دارد و تنها بازیگری است که می‌تواند با فشار بر اسرائیل آن کشور را وادار به پذیرش روند صلح کند. او گفته است نه اتحادیه اروپا و نه روسیه و چین چنین قدرتی را ندارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، «میدل ایست ای» به نقل از منبع آگاه خود می‌نویسد که محمد بن سلمان از عباس خواسته است تا فلسطینیان در لبنان را در اردوگاه طرفدار عربستان سعودی قرار دهد و آنان را از اردوگاه حزب‌الله تحت رهبری ایران دور کند. او به عباس هشدار داده است که اگر در لبنان کار عمده‌ای انجام ندهد دیگران از جمله «محمد دحلان» از سیاستمداران فلسطینی می‌توانند این کار را انجام دهند. 

آیا محمود عباس پیشنهاد محمد بن سلمان درباره طرح صلح امریکایی را پذیرفت؟

«میدل ایست ای» می‌نویسد: «محمد بن سلمان در دیدار با عباس سعی کرد از دیپلماسی نرم برای متقاعد کردن رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگشت روند صلح حمایت شده از سوی امریکا استفاده کند. منابع مطلع گفته‌اند که عباس به محمد بن سلمان گفت که کاملا متعهد به هرگونه روند صلح معنی‌داری است. عباس به محمد بن سلمان گفته اگر ایالات متحده مایل باشد که روند صلح مبتنی بر راه حل دو کشور در مرزهای سال ۶۷ میلادی را اعلام کند و قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطینی بپذیرد ما نیز آماده مشارکت هستیم اما اگر آنان بخواهند ما را به سوی نسخه اسرائیلی برای صلح بکشانند ما نمی‌توانیم».

مقام‌های مطلع به «میدل ایست ای» گفته‌اند که عباس از طرح صلح جدید امریکا مطلع بوده و معتقد است که یک نسخه کپی‌برداری‌شده از دیدگاه «نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل است: تشکیل یک دولت کوچک در کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس و بدون طرح موضوع پناهجویان، مرزها و آب. یک مقام رسمی فلسطینی گفته است که عباس گفته که تنها توافقی قابل پذیرش است که براساس مرزهای ۱۹۶۷ باشد. او گفته هیچ قرارداد موقت و جزئی‌ای را آنگونه که توسط تیم ترامپ تهیه شده است را نخواهد پذیرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
الان بهترین موقع برای تاثیر گذاریه ایران می باشد..اما اول باید اصلاحات داخلی انجام شود .مثل حقوق زنان.ازادی مطبوعات ومبارزه با فساد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
اگر فرض کنیم خدا به عدالت بین امت موسی و عیسی و محمد ص
خشنود باشد , بیت المقدس حق پیروان موسی ع است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین