کد خبر: ۴۹۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

خطر دیابت در کمین مردان تنها

مطالعات نشان می‌دهند که بیش از دو برابر احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در مردان مجرد افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- نتایج تحقیقات تازه پزشکی نشان می‌دهند که مردان تنها تقریبا دو برابر بیش از مردان متاهل و کسانی که‌ با فردی دیگر زندگی می‌کنند در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار نتایج این ارزیابی می‌نویسد: «مطالعات نشان می‌دهند که بیش از دو برابر احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در مردان مجرد افزایش می‌یابد. این ارزیابی نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به دیابت نوع در این افراد آن است که از حمایت عاطفی بی‌بهره هستند. در نتیجه، خطر ابتلا به دیابت نوع دو در مردانی که ارتباطات اجتماعی کمتری دارند بیشتر خواهد بود». 

خطر دیابت در کمین مردان تنها

ارزیابی بر روی ۲۸۰۰ نفر انجام شده و نشان می‌دهد که زندگی با دیگران و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از جمله رفتن به ورزش یا کتابخانه در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو در کنار تغذیه مناسب موثر است.  تقریبا ۵۶ درصد از مبتلایان به دیابت مردان هستند و ۴۴ درصد زنان. 

دکتر «میراندا شرام» از اعضای مشارکت کننده در این بررسی در دانشگاه «ماستریخت» می‌گوید که گروه‌های پر خطری که در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند باید تشویق شوند تا دوستان تازه‌ای پیدا کنند و به باشگاه‌های ورزشی یا گروه‌های بحث بروند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین