کد خبر: ۴۹۸۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

هوش مصنوعی به شما غذا می دهد! +تصاویر

یک رستوران زنجیره‌ای در آمریکا، درحال آزمایش یک کیوسک سفارش غذا است که با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت شناسایی چهره مشتریان و تشخیص هویت آنها را دارد و قادر است تا غذای مورد علاقه سفارشی آنها را به یاد آورد.
آفتاب‌‌نیوز : یک رستوران زنجیره‌ای در آمریکا، درحال آزمایش یک کیوسک سفارش غذا است که با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت شناسایی چهره مشتریان و تشخیص هویت آنها را دارد و قادر است تا غذای مورد علاقه سفارشی آنها را به یاد آورد.

رستوران زنجیره‌ای " کالیبرگر" (Caliburger) با تکنولوژی‌های جدید غریبه نیست، زیرا در اوایل سال 2017 میلادی نیز این شرکت یک ربات سرآشپز به نام "فلیپی" را به منظور انجام کار خسته کننده پختن برگر و برگرداندن آنها استخدام کرده بود. این شرکت پس از یک آزمایش موفق، این ربات‌ها را در سال 2018 در 50 شعبه اش راه‌اندازی خواهد کرد.

این کیسوک سفارش گیرنده شامل نرم افزار تشخیص چهره "نئوفیس" (NeoFace) شرکت "ان ای سی"( NEC)  است. در این نوع سفارش، به محض اینکه مشتریان غذای خود را انتخاب کردند، با نزدیک کردن چهره خود به صفحه کیوسک، تمام جزئیات حساب آنها بلافاصله نمایش داده می‌شود.

هوش مصنوعی به شما غذا می دهد! +تصاویر

درآزمایش اولیه این کیوسک، از تشخیص چهره در مرحله پرداخت استفاده نمی‌شود، زیرا هنوز نیازمند روش قدیمی استفاده از دستگاه‌های پوز است. اما این شرکت امیدوار است تا قابلیت پرداخت از طریق تشخیص چهره را نیز تا سال آینده به این کیوسک اضافه کند.

پس از مطرح شدن بحث قابلیت جدید تشخیص چهره در آیفون در اوایل سال جاری، هنوز مشخص نشده است که آیا عموم مردم آماده پذیرش این نوع فناوری هستند یا خیر.

براین اساس، این سوال اساسی راجع به موجودیت این سیستم مطرح می‌شود که آیا مشتری‌ها علاقه‌مند به ثبت تاریخچه سفارش‌های خود و ظاهر شدن آن روی نمایشگر کیوسک به محض ورود به رستوران هستند یا خیر.

هوش مصنوعی به شما غذا می دهد! +تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین