کد خبر: ۴۹۸۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

موافقت آمریکا با فروش 12 جنگنده‌ به نیجریه

نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد آمریکا رسما با فروش 12 جنگنده سوپر توکانوی ای–29 و تسلیحات مربوط به آن به این کشور غرب آفریقا موافقت کرده است. این توافق به خاطر نگرانی‌های حقوق بشری توسط دولت سابق آمریکا به تاخیر افتاده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه نیروی هوایی نیجریه یکی از کمپ‌های آوارگان را بمباران کرد، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان یکی از آخرین تصمیماتش فروش این جنگنده‌ها و تسلیحات را به این کشور غرب آفریقا به حالت تعلیق درآورد.

منابع آگاه در آوریل سال جاری میلادی اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تصمیم گرفته تا به منظور حمایت از تلاش‌های نیجریه برای مبارزه با شبه‌نظامیان بوکو حرام و همچنین تقویت مشاغل دفاعی آمریکا فروش این تسلیحات و جنگنده‌ها را از سر بگیرد.

نیروی هوایی نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر آمریکا در نیجریه نامه‌های پیشنهادی و قبول توافق را اوایل روز چهارشنبه به نیروی هوایی این کشور داده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه آمریکا فروش این جنگنده‌ها و تسلیحات را تایید کرده و توافقات نهایی به زودی امضا می‌شود و پرداخت هزینه این توافق نیز تا قبل از 20 فوریه انجام خواهد شد.

این در حالی است که هنوز سفارت آمریکا در نیجریه و مقامات واشنگتن در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند.

نیروی هوایی نیجریه گفت: مقامات دولت آمریکا و نیروی هوایی نیجریه اوایل ژانویه سال 2018 میلادی با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره ارسال این جنگنده‌ها زمانی که هزینه آنها پرداخت شد، صحبت کنند.

فروش این 12 جنگنده به همراه تسلیحات و قطعاتش ارزشی برابر با 593 میلیون دلار دارد و شامل هزاران بمب و راکت است.

این جنگنده‌ها با قابلیت‌های عملیات شناسایی و حمله نظامی توسط شرکت برزیلی امبرائر ساخته شده است.

هر یک از جنگنده‌های سوپر توکانو ارزشی بالغ بر 10 میلیون دلار دارند و این مبلغ بسته به پیکربندی و امکانات آن ممکن است بالاتر رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین