کد خبر: ۴۹۸۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

برخی بانک‌های عامل در پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات با اما و اگر عمل می‌کنند

استاندار اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران تسهیل ایجاد کنند تا اسباب رضایتمندی آنها در ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم آید.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر بهنامجو در جلسه تخصصی شورای اشتغال در استانداری اردبیل اظهار کرد: در فرآیندی که سرمایه‌گذاران برای صدور مجوز در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها طی می‌کنند باید به نحوی عمل کنیم تا سرمایه‌گذاران در کمتر از یک هفته مجوزهای لازم را بگیرند که در این باب گروه مشاور استان پیگیر موضوع در حمایت از سرمایه‌گذاران است.

وی نمونه تسهیل این فرآیند را پروژه اجرایی در گرمی بعد از 9 ماه توقف، اعلام و خاطرنشان کرد: هرچند برخی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این زمینه مقصر نیستند اما باید در تسهیل امور بخشنامه‌های داخلی که مانعی در مسیر صدور مجوزها هستند نادیده گرفته شده و یک حرکت مطلوبی را در صدور مجوزها شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید از بهترین مشاوران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در سهولت کار و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران استفاده شود تا یک فرآیند رضایت‌بخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

بهنامجو با بیان اینکه برخی از بانک‌های عامل در پرداخت مبلغ نزدیک به 22 میلیارد تومان تسهیلات با اما و اگر عمل می‌کنند بیان داشت: انتظار می‌رود بانک‌های عامل نسبت به انجام تعهدات استانی خود با مبالغ بسیار پائین سریع عمل کنند تا در پایان سال مشکلی از بابت پرداخت تسهیلات به متقاضیان شاهد نباشیم. از سقف تسهیلات 564 میلیارد تومان ابلاغی به استان در بحث اشتغال فراگیر 133 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده که برای افزایش این عملکرد نباید سقفی را در پرداخت تسهیلات قائل شویم بلکه باید نسبت به تاثیرگذاری‌ طرح‌ها و ظرفیت اشتغال ایجاد شده تسهیلات را پرداخت کنیم.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل خطاب به مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها گفت: قرار نیست سرانه 50 میلیون تومان برای هر اشتغال برای همه طرح‌های تولیدی و اقتصادی رعایت شود بلکه بهتر است به تناسب توجیه اقتصادی طرح‌ها پرداخت تسهیلات به سرعت به انجام برسد.

بهنامجو اضافه کرد: ما در دو ماه اخیر با سرعت دادن به پرداخت تسهیلات در بخش رونق تولید از جایگاه بیستم در سطح کشور رتبه خودمان را به دوازدهم رساندیم و قطعا با با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها این رتبه تا جایگاه پنجمی و ششمی دست یافتنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب طرح رونق تولید موفق شدیم در بخش صنعت و کشاورزی به متقاضیان 153 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدحامد عاملی در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای 54 طرح صنعتی و 80 طرح کشاورزی در مجموع 134 طرح تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه استان اردبیل در این حوزه از جایگاه هیجدهم به دوازدهم رسیده است و ما همچنان تلاش می‌کنیم تا پایان سال این جایگاه را بهبود ببخشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعال شدن کارگروه نظارت برای طرح‌های بهره‌مند از این تسهیلات اشاره و بیان کرد: در هفته‌های آینده اولین گزارش کارگروه نظارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عاملی به تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال فراگیر با محوریت پایداری اشتغال ایجاد شده اشاره کرد و افزود: نباید تنها اشتغال مستقیم مدنظر باشد بلکه در کنار آن ایجاد اشتغال غیرمستقیم نیز برای ما باارزش است.

وی، برخی مشکلات و موانع پیش‌روی تولیدکنندگان و صنعتگران را نیز یادآور شد و بیان کرد: انتظار می‌رود بانک‌ها وثیقه‌های ترکیبی را مورد پذیرش قرار داده و به طرح‌های عمده در حوزه اشتغال که در مرکز استان اغلب اجرایی و عملیاتی می‌شود توجهی جدی شود.

وی از معرفی تعدادی طرح در استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: باید در جذب این تسهیلات و حل مشکلات احتمالی با سعی و اهتمام جدی عمل شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال گذشته و همچنین امسال در مجموع به بیش از 268 طرح در بخش رونق تولید، تسهیلات یارانه‌دار پرداخت شده است، گفت: این حمایت‌ها به تقویت تولید و اشتغال کمک کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین