کد خبر: ۴۹۸۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

راز صبر و سکوت آیت‌الله هاشمی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حفظ نظام و انقلاب در برابر هجمه‌ها سکوت و صبر داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام احمد احمدی در همایش بررسی شخصیت و اندیشه‌های اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی که ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آشنایی ۵۹ ساله خود با رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت الله هاشمی در دوران علم آموزی و طلبگی از جمله افرادی بود که علم را برای عمل می‌خواند.

وی در ادامه با اشاره به زمین‌هایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در محله سالاریه قم خریداری کرده بود، بیان داشت: ایشان آن منطقه را آباد کرد و خانه‌هایی را آنجا ساخت و به طلاب هدیه داد و اگر پولی هم به دستش می‌رسید آن را صرف مبارزات انقلابی می‌کرد.

آیت الله هاشمی در دلها جا داشت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه آیت الله هاشمی واقعا در دلها جا داشت، افزود: با اینکه ایشان در زندان شکنجه‌های فراوانی را کشیده بود چنان شجاع و مقاوم بود که سخنی از آنچه کشیده بود را به زبان نمی‌آورد و با وجود مبارزات و شکنجه‌های فراوان هرگز از کار تحقیقاتی دور نبود و در همان سال‌ها کتاب تفسیر راهنما را نوشت و معتقد بود که باید شیوه‌های اخلاقی و مبارزانی را از قرآن استخراج کرد.

وی ادامه داد: این شخصیت در باورها بسیار تزلزل ناپذیر بود و در این اواخر که هجمه‌های فراوانی به ایشان شد وقتی یکبار به وی گفتم که در برابر این همه هجوم‌ها جوابی بدهید، گفت «دشمنان از رویارویی ما سوء استفاده می‌کنند» و هنگامی که سخن از رهبری می‌شد آیت الله هاشمی رفسنجانی ایشان را به عنوان ستون نظام می‌دانست.

حجت الاسلام احمدی آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان آبرویی برای نظام دانست و گفت: ایشان فردی بود که پست‌های فراوانی را بر عهده داشت و از پس همه آنها بر آمد و هیچگاه در هیچ زمانی اخلاق را زیر پا نگذاشت.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد هر حوزه‌ای که می‌شد بسیار مقاوم و نمونه بود و در برابر هجومی که به ایشان شد هم برای حفظ نظام و انقلاب پاسخی نداد و هر جا که به این شخصیت تاختند به ناحق بود و می‌توان گفت فضایل هاشمی رفسنجانی یک طرف و صبری که ایشان برای حفظ نظام داشت در طرف دیگر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین