کد خبر: ۴۹۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

۲ هواپیمای سبز اروپایی بر فراز آسمان ایران

در پی توافق برجام و پس از فرو ریختن دیوار تحریم هوانوردی کشورمان، قرارداد خرید 20 فروند به علاوه حق گزینش 20 فروند هواپیمای ATR72 سری 600 بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
هم اینک ٦ فروند هواپیمای مدرن ATR72-600 به ناوگان ایران ایر تحویل داده شده اند و دو فروند دیگر صبح فردا وارد کشورمان می شوند. لازم است به طور دقیق با خصوصیات این هواپیما و همچنین سهم این هواپیما از بازارهای جهانی آشنا شویم.

نخستین هواپیمای ATR72-600 در سال 2010 تحویل مشتری شد و منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است. مدل سفارش شده توسط ایران قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کیلومترجا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.

این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را فراهم می سازد.

این مدل و مدل های قبلی سالیان زیادی است که در کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت های مختلف و پرآوازه می باشد.

لزوم توجه به قابلیت پرواز در هر شرایط جوی با توجه به چهارفصل بودن کشورمان حقیقتی غیر قابل انکار است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، با درنظر گرفتن تمام پارامترهای فنی، اقتصادی و صنعتی بهترین انتخاب را داشته و هواپیمایی را انتخاب کرده برخلاف رقبایی همچون Dash8 و آنتونوف 140 سالیان سال پروازهای #ایمن و کم خطری را برای هم میهنانمان در سایر شرکت های هواپیمایی فراهم کرده است.

کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه ای (Glass Cockpit) می باشد و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم های الکتریکی و ... شباهت هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A350 دارد که با توجه به سفارش 16 فروندی از این مدل توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این مسئله یک مزیت می باشد و باعث راحتی خدمه پروازی می شود.

موتور های ملخی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادایی پرت اند ویتنی ساخته شدند و از نوع PW127M است.

محصولات این شرکت بزرگ سالیان دراز است در این کره پهناور مشغول فعالیت بوده و به خوبی از پس هر امتحانی در هر شرایط جوی ای بر آمده اند. این موتورها می تواند قدرتی معادل 2750 اسب بخار تولید کنند و در زمره بهترین، کارآمدترین، اقتصادی ترین و ایمن ترین موتورهای ملخی است.

با توجه به خوشنام بودن و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر رقبا این هواپیما بازارهای جهانی را در اختیار دارد.
منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین