کد خبر: ۴۹۸۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
رییس اتحادیه کارگران قراردادی مطرح کرد

با نیروی کار ۷۰ ساله به ژاپن و کره نمی‌رسیم

بک مقام مسئول کارگری معتقد است در بازار کاری که بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کار باید همچنان در جست‌وجوی شغل باشند و نیروهای جوان جویای کار در خیابانها پرسه بزنند، نمی‌توان فرهنگ کار را نهادینه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فتح اله بیات، اظهار کرد: فرهنگ کار با شعار و سخنرانی و جلسه نهادینه نمی‌شود. ما نیاز به الگوبرداری صحیح از تجربیات کشورهایی هستیم که در این زمینه پیشرو هستند و باید روی فرهنگ کار سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که بسیاری از بازنشستگان پس از فراغت از کار همچنان در جست‌وجوی کار هستند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود و خانواده را تامین کنند.طبعا در بازار کاری که بازنشسته بعد از ۳۰ سال دنبال کار می‌گردد و نیروی جوان و فعال در کنار خیابانها پرسه می‌زند، نمی‌توانیم انتظار نهادینه شدن فرهنگ کار را داشته باشیم.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه داشتن نیروی تحصیلکرده بیکار بهتر از نیروی بیکار بی سواد است،‌ ادامه داد: باید از لحاظ عقلی بپذیریم وقتی نیروی بیکار تحصیلکرده داریم، هر زمان امکان دارد که بازار کاری برای او به وجود آید و خودش را با حداقل آموزش با بازار کار وفق بدهد ولی بیکار بی سواد با رفتارهای ناهنجار خود می‌تواند اتفاقات ناگوار را رقم بزند.

بیات گفت: باید به فکر صنعت و تولید کشور باشیم و فراموش نکنیم که با نیروی کار ۷۰ ساله نمی‌توانیم به کره و ژاپن برسیم.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است از تعدد شغل‌ها در مملکت جلوگیری کنیم تا بازار کار برای نیروهای کار جوان باز شود و سیستم معیوبی که در آن عده‌ای ۱۰ شغله هستند و به هر پست و مقامی که می‌رسند آن را رها نمی‌کنند، اصلاح کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
با طرح بازنشستگي پر استثناء و تبصره هم همينطور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین