کد خبر: ۴۹۸۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

غرویان:احمدی‌نژاد دنبال ناآرامی در کشور است/پورمختار: احمدی‌نژاد مدارک را به رهبری منعکس کند

غرویان درباره زمان رفتار توأم با حکمت نظام در مقابل احمدی‌نژاد گفت: توقع مردم این است که عدالت اجرا شود و حکمت یا مصلحت هم زیر مجموعه عدالت تفسیر شود، اگر مصلحت با عدالت جور نشد، پس مصلحت، مصلحت نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان گفت: اصطلاح «حکمت» در کنار کلمه «علت» معمولاً در فقه به کار برده می شود. گاهی می گویند علت این حکم شرعی چیست و گاهی می گویند حکمت این حکم شرعی چیست. برداشت من از «حکمت» در این موضوع این است که حکمت یک حکم ثانویه است در اینجا یعنی یک حکم حکومتی است. «حکمت» البته از منظر مفهوم فلسفی و فقهی با حکومت هم در ارتباط است. به نظرم حکمت در اینجا، حفظ آرامش جامعه است. آقای احمدی نژاد با رفتارها و اقداماتش می خواهد ظاهراً یک ناآرامی و موجی ایجاد کند تا بر آن سوار شود و به اهداف و آرمان های خودش برسد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: به نظرم حکمت آقایان این باشد که می خواهند آرامش جامعه به هم نریزد. البته این موضوع ظریفی است؛ چرا که حکمت بایستی با عدالت هم بسازد. به گونه ای باشد که مردم برداشتی مبنی بر «بی عدالتی» نداشته باشند. درست است حکمت در کار است، اما طوری بایستی عمل شود که مردم احساس کنند عدالت هم همین است. در اینجا محل سوال این است که برخی می گویند اگر افراد دیگر از سایر جناح های سیاسی مرتکب چنین اعمالی می شدند، شاید اینگونه برخورد نمی کردند اما الآن رفتار با ایشان [احمدی نژاد] همراه با مماشات است. به نظرم تشخیص این موضوع با مجمع تشخیص مصلحت نظام باید باشد؛ باید ببیند آیا این حکمت مصلحت هم هست؟ آیا این مصلحت و حکمت با عدالت سازگار است یا خیر؟ که تمامی اینها بازمی گردد به نظرات بزرگان.

غرویان در پاسخ به این پرسش که رفتار توأم با حکمت نظام تا کجا در مقابل احمدی نژاد ادامه خواهد داشت، گفت: توقع مردم این است که عدالت اجرا شود و حکمت یا مصلحت هم زیر مجموعه عدالت تفسیر شود اگر مصلحت با عدالت جور نشد، پس مصلحت، مصلحت نیست، اگر حکمت با عدالت ناسازگار بود، دیگر حکمت نیست. من معتقدم اگر مدتی بگذرد و آقای احمدی نژاد بخواهد همین روش را ادامه بدهد، برخوردهای سلبی و حذفی با ایشان انجام خواهد گرفت. مثلاً لغو عضویت ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند یکی از این برخوردها باشد.

احمدی نژاد اگر مدرکی درباره قوه قضاییه دارد آن را به رهبری ارائه کند

محمد علي پورمختار،نماينده اصولگرايي مجلس شوراي اسلامي هم در مورد اختلافات احمدي نژاد و قوه قضاييه و برخی پیشنهادات مبنی بر تعیین حكم و داور براي حل اين اختلافات گفت: بالاخره اقاي احمدي نژاد نقدهايی نسبت به قوه قضاييه دارد و مي گويد در اين زمينه مدرك دارم و ادعاي را نيز مطرح مي كند. راه حل اين موضوع است كه اگر اقاي احمدي نژاد نسبت به قوه قضاييه و رئيس قوه قضاييه انتقاداتي دارد اين مطالب را به مقام معظم رهبري منعكس كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه ايا منظورتان انتقال اختلافاتش به رهبري است اظهار داشت :منظورم اختلافات نيست بلكه حرفهاي است كه وي نسبت به عملكرد قوه قضاييه دارد چراكه اختلافات ممكن است اختلاف سياسي يا سليقه و رفتاري باشد. البته وي مي تواند اين مطالب را به بازرسي رهبري نيز انتقال دهد چراكه دفتر رهبري معاونت امور ويژه دارد و به اين قبيل امور مي پردازد. در واقع اقاي احمدي نژاد به جاي اينكه در تريبون هاي عمومي مطالبي را مطرح كند كه موجب تشويش اذهان عمومي شود اين مطالب را به دفتر رهبري منعكس كند.

وي خاطر نشان كرد: بالاخره آقاي احمدي نژاد مدعي است كه حرفهايی دارد و اشكالي هم ندارد كه وي حرفهايش را منعكس كند ،حتي وي مي تواند مطالبش را به كميسيون اصل نود دهد و بگويد از فلان قاضي و فلان فرد شكايت دارم و كميسيون وظيفه اش طبق قانون اساسي اين است به اين شكايت رسيدگي كند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین