کد خبر: ۴۹۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

ترامپ تمام اعضای شورای ایدز را اخراج کرد

دولت رئیس‌جمهوری آمریکا تمامی اعضای باقیمانده شورای رایزنی اچ‌آی‌وی (ایدز) را اخراج کرد؛ اقدامی که "پاکسازی" توصیف شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اسکات اسکوئتز، از اعضای سابق این شورا با بیان اینکه اقدام دولت ترامپ "پاکسازی" بوده است گفت: نامه پایان خدمت برای سه عضو باقیمانده ارسال شده است.

او گفت: از نظر من شخص رئیس‌جمهوری و دولت او برای گفت‌وگو و دیدگاه‌های متفاوت ارزشی قائل نیستند.

اسکوئتز یکی از شش عضو سابق شورای اچ‌آی‌وی (ایدز) که ماه ژوئن از کار کنار رفت، معتقد است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا "هیچ‌گونه اهمیتی" برای افراد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی قائل نیست. از سوی دیگر گابریل ملدونادو، از اعضای این تیم تایید کرد که مابقی اعضا هم اخراج شدند. به گفته او، بسیاری از این مقام‌ها در دوره اوباما منصوب شده بودند و هیچ دلیلی برای اخراجشان ذکر نشده است.

با این حال در بیانیه رئیس کمیته رایزنی اچ‌آی‌وی/ایدز آمده است: تغییر ترکیب کمیته‌های رایزنی فدرال یک اتفاق معمول حین تغییرات دولت است. در نامه اخراج، از تلاش و عملکرد نیروها قدردانی شد.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ۱۹۹۳ کمیته مذکور را تشکیل داد تا اطلاعات در اختیار وزیر بهداشت و درمان قرار داده و نهایت تلاش خود را برای مقابله با اچ‌آی‌وی/ایدز انجام دهد. سایر روسای جمهوری از جمله باراک اوباما نیز اکثر افراد منتصب در دوره‌های قبلی را بیرون کردند تا نیروهای خودشان را وارد این تیم کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین