کد خبر: ۴۹۹۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

منصوری: افزایش قیمت بنزین باید با افزایش دریافتی مردم همخوانی داشته باشد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا منصوری افزود: با توجه به تورمی که در کشور بوجود آمده است و از آنجا که حقوق‌ ها افزایش پیدا نکرده است لذا افزایش قیمت بنزین از سوی دولت موجب خواهد شد که تورم از وضعیت فعلی بیشتر شده و به نسبت درآمدی مردم رشد نامتوازن پیدا کند.  

وی با تاکید بر اینکه مردم توان پرداخت مبلغی بالاتر از قیمت فعلی بنزین را ندارند، گفت: از این رو نمایندگان مجلس با بررسی تمامی جوانب مخالفت خود را با طرح افزایش قیمت اعلام و به این طرح رای نخواهند داد.

منصوری افزایش قیمت بنرین را راهکار دولت برای جبران کسری بودجه بیان کرد و افزود: این کسری بودجه را باید از طریق وصول مطالبات و معوقات بانکی، افزایش بهره وری با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و برخورد با مفاسد اقتصادی جبران کرد و نیازی به افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی نیست.

وی از مخالفت مجلس شورای اسلامی با طرح حذف شدن یارانه ها خبر داد و گفت: از آنجا که در حذف یارانه‌ ها ممکن است یارانه بسیاری از افراد، بدون دلیل حذف شود و باعت نارضایتی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه شود لذا مجلس با حذف یارانه ها نیز مخالفت خواهد کرد و رای نخواهد داد.

منصوری با اشاره به اعلام مخالفت خود به همراه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه ها تصریح کرد: مخالفت نمایندگان در کمیسیون‌ هایی که عضویت دارند اعلام شده و در صحن مجلس نیز مطرح خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین باید با افزایش دریافتی مردم همخوانی داشته باشد و اگر شرایط بگونه ای باشد که دولت بخواهد بر افزایش قیمت بنزین اصرار کند، نرخ معقول آن هم در شرایط خاص افزایش ۱۰ درصدی است و افزایش قیمت بنزین تا ۱۰ درصد و رسیدن به ۱۱۰۰ تومان می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

منصوری افزایش نیافتن قیمت بنزین را به نفع دولت دانست و تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین موجب رشد سریع تورم خواهد شد و کنترل تورم به مراتب سخت تر است. دولت باید با فشار به بدهکاران بانکی و افزایش بهره وری به دنبال جبران کسری بودجه باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین