کد خبر: ۴۹۹۳۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
این اعتراضات نه «انقلابی» است نه یک «جنبش» است

گاردین: دشمنان ایران آرزوی «تغییر نظام» را نداشته باشند/می‌تواند منطقه را به‌خطر اندازد

«گاردین» در گزارشی می‌نویسد: دشمنان ایران آن‌قدر عاقل هستند که آرزوی تغییر نظام در ایران را نداشته باشند. تنش ایران و عربستان سعودی بالاست و هرگونه تضعیف دولت ایران می‌تواند منجر به افزایش دامنه تهدید و خطر شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه «گاردین» در گزارشی کوتاه می‌نویسد بسیاری از ایرانیان در این ‌باره که اعتراضات چگونه به سرعت در حال گسترش هستند و به کدام سمت و سو خواهد رفت تردید دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، «حمیدرضا جلایی‌پور» از تحلیلگران اصلاح‌طلب می‌گوید که اصلاح‌طلبان مخالف اعتراضاتی هستند که توسط طرفداران تغییر نظام ایجاد شده‌اند. برخی تجمع‌کنندگان به «گاردین» گفته‌اند که حمایتی از سوی اصلاح‌طلبان دریافت نکرده‌اند. 

گاردین: دشمنان ایران آرزوی تغییر نظام در را نداشته باشند/می‌تواند منطقه را به خطر اندازد

یک کارشناس گروه بین‌المللی بحران نیز می‌گوید این اعتراضات به دلیل ناامیدی ناشی از مشکلات اقتصادی و سیاسی مردم است. با این حال، او می‌گوید این اعتراضات نه انقلابی است نه یک جنبش است. احتمال آن وجود دارد که این اعتراضات خاموش شود. دولت روحانی در برابر این حوادث می‌تواند مشابه اعتراضات روی داده در اوایل دهه ۹۰ میلادی و یا اعتراضات دانشجویی ۱۹۹۹ عمل کند و مسیری محتاطانه را برگزیند و یا آن‌که از این اعتراضات برای اصلاحات واقعی‌تر استفاده کند. 

«گاردین» در گزارش دیگری می‌نویسد: دشمنان ایران آن‌قدر عاقل هستند که آرزوی تغییر نظام در ایران را نداشته باشند. تنش ایران و عربستان سعودی بالاست و هرگونه تضعیف دولت ایران می‌تواند منجر به افزایش دامنه تهدید و خطر شود. بسیاری از دشمنان و رقبای ایران با شگفتی به تظاهرات اخیر خیابانی در تهران و شهرهای دیگر نگاه می‌کنند.

در اسرائیل و آمریکا آشکارا گفته می‌شود که آرزوی آنان این است که نظام در ایران براندازی شود. اما واقعیت آن است که هرگونه تغییر نظام در ایران می‌تواند منطقه را به خطر اندازد. ایران اکنون بازیگری مهم در منطقه است. تا همین اواخر ایده برنامه‌ریزی مخفیانه عربستان سعودی برای تغییر نظام در ایران مطرح شده بود اما تنش میان دو کشور در تمام سطوح بالا گرفته است. سعودی‌ها ایران را متهم به کمک به حوثی‌ها برای حمله موشکی به ریاض کرده‌اند. در لبنان نیز حزب‌الله لبنان تاکنون دست بالا را داشته است. 

در این میان مقام‌های آمریکایی از اعتراض‌ها در ایران حمایت کرده‌اند. سیاستمداران اسرائیلی نیز دراین‌مورد هیجان‌زده‌اند. وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل گفته است که معترضان ایرانی شجاع و در جستجوی آزادی هستند و جهان متمدن باید از آنان حمایت کند. نتانیاهو احتمالا نگران است. برخلاف ترامپ و مایک پنس، نتانیاهو می‌داند که تغییر نظام در ایران تبعات منطقه‌ای خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
3
6
این اعتراضات نه انقلابی است نه یک جنبش است.
حسادت چند ...به روحانی است .
قیصر صالحی
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
6
با ارادت کامل..از نظر بنده باید نظر تظاهر کنندگان ومردم را بشنوند
از شهرسقز.کردستان
سلیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
ایکاش منبع روزنامه گاردین را با تاریخ و تیترش معرفی می کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
1
0
ملت ایران باید کاملا هوشیارباشد چراکه دشمنان ملت میخواهند ایران را همانند عراق سوریه کنند درآنجا نیز ابتدا از عتراضات یک عده به برخی مسائل آغار شد
زین الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
1
2
کلیت این تظاهرات احساسی می باشد ولی یکسری افراد و معارضان نظام از این احساسات سوء استفاده می کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین