کد خبر: ۴۹۹۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

تصاویری نایاب و دیدنی از کتابخانه‌های سیار

ده‌ها سال قبل و قبل از به وجود آمدن آمازون، خودروهایی کوچکی بودند که در سرتاسر کشور سفر می‌کردند و کتاب‌های داستانی و ادبیات را به خانه‌های مردم می‌بردند. هدف این خودروها رساندن کتاب‌های ارزشمند به مناطق کم‌جمعیت، بدون کتابخانه و قبایل و عشایر بودند. ما شمارا دعوت می‌کنیم تا به همراه ما با این نوع از پخش کتاب آشنا شوید.
آفتاب‌‌نیوز : ده‌ها سال قبل و قبل از به وجود آمدن آمازون، خودروهایی کوچکی بودند که در سرتاسر کشور سفر می‌کردند و کتاب‌های داستانی و ادبیات را به خانه‌های مردم می‌بردند. هدف این خودروها رساندن کتاب‌های ارزشمند به مناطق کم‌جمعیت، بدون کتابخانه و قبایل و عشایر بودند. ما شمارا دعوت می‌کنیم تا به همراه ما با این نوع از پخش کتاب آشنا شوید.

اولین خودروی کتاب بر، در سال ۱۸۵۰ میلادی و در شهر وارینگتون انگلستان شروع به کارکرد. این خودرو با اسب کار می‌کرد و به آن‌یک گاری کوچک وصل بود. این شرکت کوچک در سال اول کاریش، بیش از ۱۲۰۰۰ جلد کتاب را به مشتریانش تحویل داد.

با شروع قرن بیستم میلادی و تحولات مهندسی، این گاری‌ها، جای خود را به خودروهای جدید و موتوری دادند. این نوع از تحویل کتاب به‌شدت محبوب شد و این محبوبیت در قرن بیستم میلادی و به‌خصوص اواسط آن به اوج خودش رسید. پیشگام این تحولات آمریکایی‌ها بودند و این نوع از تحویل کتاب در این کشور به محبوبیت بسیار بالایی رسید. امروزه نیز برخی از کتابخانه‌های بزرگ و سازمان‌ها، از این نوع از تحویل کتاب در برخی از مناطق جهان استفاده می‌کنند. به علت هزینه‌های بالا و سختی آن، این روش از تحویل کتاب در حال نابودی است.



منبع: شگفتی های تاریخ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین