کد خبر: ۴۹۹۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

درآمد روزانه متکدیان تهرانی چقدر؟

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: متکدیان حرفه‌ای در تهران حدود 1500 نفر را شامل می شوند که 70 درصد از متکدیان پس از آزادی از سامانسراها به دلیل درآمد میلیونی مجدد متکدی می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :  مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: متکدیان حرفه‌ای در تهران حدود 1500 نفر را شامل می شوند که 70 درصد از متکدیان پس از آزادی از سامانسراها به دلیل درآمد میلیونی مجدد متکدی می‌شوند.

 رضا قدیمی با اشاره به اینکه در تهران امکان نگهداری از 700 متکدی زن و مرد مقدور است گفت: نگهداری در این سامانسرا ها به صورت شبانه روزی بوده و معتادان متجاهر و کودکان متکدی را شامل می شود.

وی گفت: اگر متکدی فردی حرفه ای باشد پرونده وی به قضات ارجاع شده و پس از دریافت حکم قضایی برای اسکان تعیین تکلیف می شود.

قدیمی افزود: متکدیان به 2 دسته تقسیم می شوند یا حرفه ای هستند یا از سر نیاز گدایی می کنند، متکدیان حرفه ای حدود 1500 نفر را شامل می شوند، این متکدیان از 21 روز تا 3 ماه در سامان سراها نگهداری می شوند که بعد از طی این مدت آزاد می شوند.

وی گفت: متکدیانی که با هدف سوء استفاده از مردم تکدی گری می کنند با حکم قضایی می توانند بیش از 3 ماه در سامان سرا تحت نگهداری قرار بگیرند.

به گفته قدیمی سامان سراهای قابلیت ارائه مجموعه ای از خدمات پزشکی و درمانی به این متکدیان را دارند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: زمانی که یک متکدی بطور متوسط روزانه بین 400 هزار تومان تا 2 میلیون تومان درآمد دارد از بهزیستی چه انتظاری می توان داشت؟

وی گفت: ایراد اصلی به پیگیری های بعدی بر می گردد، مواد قانونی حتی حبس را هم برای متکدیان حرفه ای در نظر گرفته اما اعمال نمی شود.

قدیمی افزود: ما در حوزه جذب متکدیان هیچ مشکلی نداریم اما زمانی که متکدی درآمد میلیونی دارد پس از آزادی دوباره به کار خود برمی گردد و به نظر می رسد در میزان مجازات این متکدیان باید بازنگری صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: تا زمانی که مردم به متکدیان کمک می کنند دیگر نباید انتظار داشت که از میزان متکدیان در سطح شهر کاسته شود.

قدیمی افزود: ما به متکدیان حرف مختلف را معرفی می کنیم اما نزدیک به 70 درصد از این متکدیان پس از آزادی به کار تکدی گری خود بر می گردند.

وی گفت: تکدی گری در تهران و در مجموع آسیب های اجتماعی به هیچ عنوان ریشه کن نمی شوند بلکه باید اقداماتی صورت بگیرد تا میزان این آسیب ها کاهش و یا دستکم کنترل شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: 70 درصد از متکدیان پایتخت اتباع خارجی و بیگانگان هستند اما از سوی دیگر باید در میزان مجارات های این متکدیان تجدید نظر صورت بگیرد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین