کد خبر: ۴۹۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

جواد نکونام:رفتنم از تیم‌ملی به خاطر پول نبود/حرفی برای رفتن به تراکتورسازی نزده‌ام

جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز تیمش با خبرنگاران صحبت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم فوتبال خونه به خونه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شرایط تیم ما خوب است و تمرینات خوبی انجام داده‌ایم. این هفته به تهران آمده تا اردوی‌مان را اینجا برگزار کنیم. سیاست باشگاه ما این بود که بیشتر از بازیکنان تیم امیدمان استفاده کنیم که قهرمان کشور شده بود. به همین دلیل میانگین سنی تیم پایین است. بازیکن معروف و اسمی برای من تأثیری ندارند و معتقدم نام‌ها درون زمین بازی نمی‌کنند.

«بچه‌‌های ما خیلی خوب هستند و آنچه را که می‌خواهیم انجام می‌دهند»، وی با بیان این جمله افزود: در حال حاضر ما روی بازی‌های‌مان در لیگ تمرکز داریم و در کنار این قضیه به صعود به فینال جام حذفی هم فکر می‌کنیم. خوشبختانه تا الان نتایج خوبی کسب کرده‌ایم و با حذف دو تیم لیگ برتری در جام حذفی کیفیت بالای تیم خود را نشان داده و وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام دادیم.

نکونام در پاسخ به این پرسش که «آیا هدف اصلی تیمش قهرمانی در جام حذفی است»، خاطر نشان کرد: ما یک بازی سخت مقابل استقلال خوزستان در اهواز پیش رو داریم و حریف شرایطش با ما قابل قیاس نیست. با وجود اینکه در شرایط نابرابر مقابل حریف‌مان در جام حذفی به میدان خواهیم رفت به دنبال این هستیم به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کنیم.

سرمربی خونه‌به‌خونه درباره تفاوت داوری در لیگ برتر و لیگ یک نیز یادآور شد: در مسابقات لیگ یک داوری‌ها غیر از یک بازی که کاملاً به ضرر ما بود و ما به آن اعتراض کردیم در بقیه مسابقات خوب بوده است. واقعاً تفاوتی بین داورانی که در لیگ یک قضاوت می‌کنند با داوران خوب لیگ برتری‌مان نمی‌بینم و اعتقادم این است که آینده خوبی در انتظار داوری ماست.

نکونام در ارتباط با اینکه تغییرات مدیریتی در فوتبال ایران زیاد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در مدیریت فوتبال ایران ثبات لازم وجود ندارد و هر مدیری هم که روی کار می‌آید می‌خواهد به مربی مدنظرش کار کند و تحملش در قبال مربیان هم پایین است. وقتی تغییرات مدیریتی زیاد باشد متعاقب آن تغییرات مربی هم زیاد خواهد بود. در واقع بی‌ثباتی در مدیریت باعث می‌شود مربیان هم مدام جا‌به‌جا شوند و نتوانند آن‌طور که باید کار کنند. چنین مسئله‌ای به فوتبال ما ضربه می‌زند. زمانی می‌گفتیم کشورهای عربی مدام تغییر مربی می‌دهند در حالی الان در فوتبال خودمان این اتفاق رخ می‌دهد. امیدوارم در آینده بتوانیم در بخث مدیریت به ثبات برسیم. تغییر مربی راحت‌ترین کار ممکن است در حالی که یک مربی برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به زمان دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در کشورهای اروپایی هم شرایط در مورد مربیان به همین شکل است یا نه؟»، گفت: مسلماً این‌طور نیست. به‌طور مثال همین تیم دورتموند این فصل در خیلی از بازی‌ها باخت اما مدیران آن پای سرمربی خود ایستادند و در آخر مجبور شدند که او را کنار بگذارند. به اعتقاد من مدیران باید در انتخاب مربی دقت کنند و هر فردی را هم که انتخاب کردند از او تا آخر کار حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتبال خونه‌به‌خونه در واکنش به اینکه برخی از تیم‌های با رابطه و ضابطه فلان مسئول بازیکن و مربی به خدمت می‌گیرند، تصریح کرد: این چیزها هست و نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم.

نکونام راجع به درخواست کارلوس کی‌روش مبنی بر در اختیار داشتن بازیکنان ملی‌پوش پس از هر بازی لیگ برتری، اظهار داشت: من بازیکن ملی ندارم که نظر بدهم، اما می‌دانم آمادگی بازیکنان در تیم ملی حرف اول را می‌زند.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شد به دلیل عدم دریافت حقوقش به مدت هفت ماه از تیم ملی جدا شد، گفت: نه! قطعا به خاطر پول نبود. کسی این حرف را بزند تا جوابش را بدهم. دوست ندارم در این زمینه صحبت کنم. یک زمانی بازیکن و مربی تیم ملی بودم و تا جایی که می توانستم برای تیم ملی کشورم تلاش کردم. الان هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این سؤال که آیا صحت دارد به خاطر اینکه پولی نگرفته بود پیشنهاد دادند از تیم ملی برود، گفت: من در این زمینه صحبت کردم و بهتر است دیگر آن را باز نکنیم.

سرمربی تیم فوتبال خونه‌به‌خونه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اگر دوباره به او پیشنهاد بازگشت به تیم ملی را بدهند، آن را می‌پذیرد یا نه، گفت: اجازه دهید پیشنهادش برسد و بعد در موردش صحبت کنیم.

خبرنگاری به نکونام گفت که دوباره صحبت‌هایی مبنی بر حضورش در تراکتورسازی شده است که سرمربی تیم خونه به خونه در پاسخ گفت: صحبتی با من نشده است. تبریز پتانسیل بالایی دارد و می‌دانیم هواداران این تیم به لحاظ علاقه‌مندی به فوتبال چقدر روی تیم‌شان تعصب دارند. قبل از آغاز فصل با من صحبت شد و با تمام وجود دوست داشتم به آنجا بروم، چون تبریز را دوست داشتم. تا این لحظه هم صحبتی نشده و تمرکزم در حال حاضر روی خونه‌به‌خونه است و می‌خواهم در این تیم موفق شوم.

وی در مورد شانس صعود تیم خونه‌به‌خونه به لیگ برتر تصریح کرد: از روز اول گفتم که بازی به بازی جلو می‌رویم و تمرکزمان روی بازی‌های پیش روست. در لیگ امسال حداقل هفت تیم مدعی هستند و توانایی صعود را دارند. این‌طور نیست که بگوییم از الان چه تیمی صعود کرده است. شرایط سخت شده و حذف کردن تیم‌های لیگ برتری گواه این مسئله است که تیم‌های لیگ یکی قوی هستند و می‌بینیم که تیم‌های بالای جدول لیگ برتر مانند ذوب‌آهن و تراکتورسازی هم حذف شده‌اند. خونه‌به‌خونه همچنان در جام حذفی مانده که نشان‌دهنده قدرت لیگ یک است. ما سه بازیکن در نقل‌وانتقالات گرفته‌ایم و نهایت یک بازیکن دیگر جذب می‌کنیم.

تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین