کد خبر: ۴۹۹۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

۸۰۰ هزار خانوار درآمدی کمتر از مستمری‌بگیران دارند

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور ۸۰۰ هزار خانوار درآمدی کمتر از حداقل مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی سرزعیم ظهر پنج‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش داریم تا اصلاحات اقتصادی به نفع فقرا و اقشار ضعیف جامعه شود و همچنین سبب فعال‌سازی تعاونی‌ها و کمک به کسب‌وکار خورد شود.

وی با تأکید براینکه مشکلات اقتصادی نباید کنار گذاشته شوند و یا به آینده موکول شوند، افزود: سیاست اقتصادی دولت به نفع فقرا و اقشار ضعیف جامعه است.

رشد اقتصادی فراگیر شود

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ضرورت دارد برای رشد و تغییر وضعیت اقتصادی به سمت فراگیر کردن آن پیش برویم.

سرزعیم بابیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال رشد اقتصادی است، تصریح کرد: انجام دو ویژگی برای رسیدن به رشد اقتصادی نیاز است.

 وی افزود: چنانچه رشد اقتصادی فراگیر باشد شاهد سوددهی مطلوب در تمامی حوزه‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر تعاون اضافه کرد: متأسفانه در بعضی حوزه‌ها رشد اقتصادی مناسب و در بخشی دیگر سودی حاصل نمی‌شود.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دولت به‌منظور تغییر وضعیت اقتصادی قشر ضعیف جامعه موضوعاتی را در لایحه بودجه ۹۷ دیده است.

سرزعیم همچنین به مشکلات اقتصادی جامعه و تحولات سیاسی که سبب گلایه‌های مردم و ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: شاید دولت نتوانسته است شرایط اقتصادی را به مردم به‌خوبی انتقال دهد تا درک مناسب صورت بگیرد.

وی افزود: در دهه ۸۰ و زمان دولت‌های گذشته، از طریق فروش نفت درآمدهای خوبی را در کشور داشته ایم که رشد اقتصادی و سرانه درآمد بالا رفت و درنتیجه مردم زندگی راحتی را احساس می‌کردند.

وی بابیان اینکه دهه ۹۰، تحریم‌ها تأثیر معکوسی بر رشد اقتصادی کشور گذاشت، گفت: در سال ۹۱، هفت درصد و در سال ۹۲ حدود دو درصد کاهش داشته‌ایم البته تورم نیز فزایند بود و بیشترین تورم در بین اقلام خوراکی و ۳۰۰ قلم کالا بود.

به گزارش مهر، معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه از سال ۹۴ آمریکا به صادرکننده نفت تبدیل شد و حتی چین دیگر تقاضای خرید نفت را کاهش داد ازاین‌رو با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، قیمت نفت به‌شدت کاهش یافت به‌طوری‌که درآمدهای نفتی ما به یک‌سوم رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین