کد خبر: ۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۰

واکنش رسانه‌های غربی به پاسخ ایران

آفتاب‌‌نیوز :
فایننشیال تایمز
چاپ لندن مینویسد: پاسخ ایران به مشوق‌های پنج قدرت بزرگ جهانی و آلمان برای توقف برنامه غنی سازی اورانیوم، جامعه بین الملل را برای جلب توافق برای اعمال تحریمها، وارد تلاشی گسترده ساخته است. به اعتقاد این روزنامه «اعتماد به نفس ایران و موقعیت آن در منطقه به سیاست آمریکا برای رویاروئی با جمهوری اسلامی لطمه زده است». 

نیویورک تایمز مینویسد؛ ایران خود را برای نخستین دور تحریم‌ها آماده کرده است و در مقاله دیگری می‌نویسد معلوم نیست کاندولیزا رایس بتواند اتحاد اعضای شورای امنیت برای اعمال تحریمها را حفظ کند. 

گاردین چاپ لندن مینویسد از آنجا که کسی نمیخواهد بحران سر باز کند، آمریکا و اروپا باید با خونسردی با جمهوری اسلامی وارد مذاکره شوند. 

واشنگتن پست مینویسد مقامات تهران به صورت خصوصی گفته‌اند ایران برای متوقف ساختن غنی سازی آمادگی اعلام کرده است اما نه به عنوان پیش شرط مذاکره.

دی پرسه آلمان نوشت برای اینکه از اعمال تحریم ها از سوی شورای امنیت جلوگیری شود جمهوری اسلامی مذاکرات تازه ای را در پیوند با برنامه اتمی اش پیشنهاد کرده است. این آمادگی به نوشته این نشریه «جز وقت گذرانی هدف دیگری ندارد». 

تاگس اشپیگل نوشت اگرچه در آغاز جزییات کمی از پاسخ ایران به شورای امنیت اعلام شده دلیلی در دست نیست که نشان دهد ایران حاضر است تن به سازشی در مورد برنامه اتمی اش دهد. پیشنهاد ادامه گفتگو ها را می توان برنامه ای تازه بشمار آورد. 

روزنامه استاندارد نیز در گزارش تحلیلی خود پاسخ ایران به قطعنامه شورای امنیت را یک جواب منفی روشن وآشکار دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین