کد خبر: ۵۰۱۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

خودداری از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون

مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: از مصرف پوست و گردن مرغ به دلیل تجمع هورمون خودداری کنید.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، حسن براتی زاده اظهارکرد: هورمونی که در برخی از مرغداری ها به مرغ تزریق می شود در پوست و گردن تجمع می یابد که بهتر است این قسمت ها قبل از پخت از مرغ جدا شود .

وی با بیان اینکه گوشت مرغ یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی پروتئینی در بین مردم است، بیان کرد : از خرید مرغ های زیر ۱۵۰۰ گرم و بالای ۱۸۰۰ گرم خودداری کرده زیرا اکثر این مرغ ها مریض بوده و مصرف آن می تواند سلامت افراد بخصوص سلامت زنان را به خطر بیندازد .

وی عنوان کرد : پوست بدن مرغ باید به رنگ سفید مایل به زرد کمرنگ یا کهربایی و ماهیچه های اسکلتی مرغ به رنگ سفید مایل به صورتی و فاقد خون مردگی و تورم باشد و زیر بال مرغ بهترین محل برای تشخیص سلامت مرغ است و زیر بال مرغ نباید بوی نامطبوع بدهد .

براتی زاده با اشاره به اینکه افراد در هنگام خریداری حتما به تاریخ تولید، تاریخ بسته بندی و مدت زمان ماندگاری و مجوز بسته بندی سازمان دامپزشکی دقت داشته باشند ، افزود: مرغ تازه در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد به مدت  سه روز و در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد فریزر تا یک سال قابل نگهداری است.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
مطلب فوق اشتباه محض بود و از سایت دانشگاه پاک شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین