کد خبر: ۵۰۱۶۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

8 فایده برای کتاب خواندن: چرا باید هر روز کتاب بخوانید؟

تحقیقات نشان داده است که مطالعه کردن ذهن انسان را فعال می‌کند و بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال ذهنی جلوگیری می‌کند زیرا که مطالعه کردن ذهن را فعال نگه می‌دارد و از کاهش یافتن قدرت آن جلوگیری می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

از آخرین باری که کتابی و یا مجله ای را دانلود و مطالعه کردید چقدر می‌گذرد؟ آیا هر روز عادت کرده اید که در فضای مجازی در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک به دانلود کتاب و خواندن مطالب جدیدی که پخش می‌شود بپردازید؟ اگر شما هم یکی از بیشمار افرادی هستید که عادت دانلود کتاب و خواندن آن به صورت روزانه را ندارید این نوشته را برای شما آماده کرده ایم و در ادامه با فواید کتاب خواندن روزانه آشنا خواهید شد و همچنین برای دانلود کتاب استفاده از سایت ایران پیپر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1.فعالیت ذهنی بیشتر

تحقیقات نشان داده است که مطالعه کردن ذهن انسان را فعال می‌کند و بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال ذهنی جلوگیری می‌کند زیرا که مطالعه کردن ذهن را فعال نگه می‌دارد و از کاهش یافتن قدرت آن جلوگیری می‌کند. مانند ماهیچه های بدن، ذهن نیز نیاز به فعالیت دارد. دانلود کتاب و خواندن آن و همچین انجام بازی های پازلی و معمایی بروی فعال بودن ذهن تاثیر مستقیمی خواهند گذاشت.8 فایده برای کتاب خواندن: چرا باید هر روز کتاب بخوانید؟

2.کاهش استرس

فرقی ندارد که استرس شما ناشی از فشار کار باشد و یا از رابطه عاطفی با همسرتان و یا هزاران مسائل دیگر که در زندگی روزانه با آن درگیر هستید. خواندن کتاب شما را به دنیایی خواهد برد که تمرکز شما از مشکلاتتان دور خواهد شد و احساس آرامش خواهید کرد.

3.افزایش دانش و آگاهی

هرچیزی که می‌خوانید ذهن شما را با اطلاعات جدید پر خواهد کرد و نمی دانید که درست در چه زمانی به کمک شما خواهند آمد. هرچه دانش شما بیشتر باشد، به چالش هایی که روبرو خواهید شد بهتر واکنش نشان خواهید داد.

همچنین، اگر در بدترین شرایط قرار بگیرید که همه چیز را از دست بدهید دانش شما همراه تان خواهد بود و آن را از دست نخواهید داد.

4.افزایش دامنه لغات

موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این هست که شما هرچه بیشتر مطالعه کنید، کلمات بیشتری را خواهید آموخت. اگر می‌خواهید در رشته تحصیلی خود فرد خبره ای شوید و بتوانید بسیار عالی صحبت کنید با دانلود رایگان مقاله علمی و یا دانلود کتاب مرتبط با رشته تحصیلی خود دانش روز را بدست آورید و دامنه لغات و اصطلاحات کاربردی تان را افزایش دهید.

خواندن کتاب زمینه عالی برای یادگیری زبان های دیگر است. مثلا اگر یک کتاب انگلیسی مدنظر دارید کافی است اقدام به خرید کتاب از آمازون کنید و براحتی آن را دریافت کنید و مطالعه کنید، خواندن کلمات در بستر زبان کمک زیادی به شما برای یادگیری زبان دیگری خواهد کرد.

5.تقویت حافظه

وقتی که کتاب می‌خوانید، تمامی اطلاعات در ذهن شما طبقه بندی می‌شوند، نام هایی که می‌خوانید، ماجراهایی که در رمان اتفاق می‌افتد و تاریخ اتفاقات و ... همه در یاد شما خواهند ماند. پس اگر علاقه مند هستید که حافظه خود را تقویت کنید براحتی کتاب بخوانید.

6.مهارت های تفکر تحلیلی قوی تر

آیا تابحال یک رمان رمزآلود را خوانده اید که در طول آن سعی کنید ماجرای داستان را قبل از رسیدن به انتهای داستان حدس بزنید؟ اگر این چنین بوده شما در حال استفاده از تفکر تحلیلی و انتقادی خود بوده اید و اگر به مطالعه ادامه دهید می‌توانید قوه تخیل و تحلیل خود را محک بزنید.


8 فایده برای کتاب خواندن: چرا باید هر روز کتاب بخوانید؟

7.تقویت قدرت تمرکز

در دنیایی که اینترنت همه چیز را آشفته کرده است، توجه کردن به میلیون ها آگهی و پیام که با موضوعات کاملا متفاوت به سوی ما می‌آیند آرامش ما را برهم می‌زنند. اما شما با دانلود کتاب و مطالعه آن تمرکز خود را معطوف آن خواهید کرد و به این صورت می‌توانید قدرت تمرکز خود را افزایش دهید. هر روز سعی کنید حدود 20 دقیقه مطالعه داشته باشید.

8.دانلود کتاب و مطالعه آن، عامل بهبود مهارت نویسندگی

همچنان که دامنه لغات شما با مطالعه کتاب افزایش می‌یابد، بهتر می‌توانید به نویسندگی بپردازید و بروی مطالبی که علاقه مند هستید کار کنید. با مطالعه نوشته های دیگران شما می‌آموزید که چگونه همانند دیگر نویسندگان بنویسید.

اگر در اطراف محل زندگی شما کتابخانه بزرگی وجود ندارد و یا دسترسی آسانی به تمام کتاب ها ندارید اصلا جای نگرانی نیست شما با استفاده از سایت ایران پییر می‌توانید دانلود کتاب در نسخه های الکترونیکی مانند Pdf و .. همچنین دانلود رایگان مقاله را به آسانی انجام دهید و همچنین برای خرید کتاب از آمازون نیز از سایت بوک رالی کمک بگیرید. به این صورت شما هیچ مشکلی برای دسترسی به هیچ کتابی در دنیا نخواهید داشت و از این قابلیت لذت ببرید.


8 فایده برای کتاب خواندن: چرا باید هر روز کتاب بخوانید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
2
سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون ،نه مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم، چند روز با این وضع اقتصاد و گرانی مصالح ساختمانی،کارگری هم نیست،نه دیگه آرزو ازدواج دارم نه خانه و ماشین دار شدن،فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم.شماره
مهران مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
1
درس خوندن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین