کد خبر: ۵۰۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

خداحافظی فوتبالیست مشهور!

هافبک سابق برزیل و بارسلونا که قهرمانی جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، کوپالیبرتادورس و جایزه بهترین بازیکن سال را در کارنامه دارد، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : هافبک سابق برزیل و بارسلونا که قهرمانی جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، کوپالیبرتادورس و جایزه بهترین بازیکن سال را در کارنامه دارد، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش پارس نیوز، رونالدو ده آسیس موریرا معروف به رونالدینیو از سال 2015 در یک مسابقه رقابتی شرکت نکرده است و تاکنون تصمیم قطعی در مورد پایان دوران فعالیت حرفه ای خود نگرفته بود.

روبرتو آسیس برادر و مدیر برنامه های این بازیکن در گفت و گو با روزنامه اوگلوبو ریودوژانیرو، بازنشستگی او را از بازی فوتبال تایید کرد.

وی گفت: بعد از جام جهانی و احتمالا در ماه اوت مسابقات خداحافظی در برزیل، اروپا و آسیا برگزار می شود و می تواند یک مسابقه با تیم ملی برگزار شود.

خداحافظی فوتبالیست مشهور!


رونالدینیو ماه مارس 38 ساله می شود. او در هشت باشگاه فوتبال شامل بارسلونا، پاری سن ژرمن، آث میلان، کرتارو مکزیک و تیم های برزیلی فلامنگو، اتلتیکو مینیرو، فلومینزه و گرمیو بازی کرده است.

اما در بارسلونا بود که رونالدینیو در سالهای 2003 تا 2008 دوران پرافتخاری داشت. او به قهرمانی کاتالان ها در لیگ قهرمانان اروپا 2006 ، لالیگا 2005 و 2006 کمک کرد و در سال 2005 جایزه توپ طلا برای بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد.

رونالدینیو در سال 2008 به میلان رفت و با این تیم در سال 2011 فاتح سری آ ایتالیا شد. او به برزیل بازگشت و به اولین قهرمانی اتلتیکو مینیرو در سال 2013 در کوپالیبرتادورس (مسابقات باشگاهی در منطقه آمریکای جنوبی) کمک کرد.

او هیچ گاه به اوج فعالیت حرفه ای خود بازنگشت، هرچند مهارتهای فوتبال و سبک بازی او که نمایانگر فوتبال برزیلی است، به یادماندنی است.

او در 101 بازی ملی برای برزیل به میدان رفت و 35 گل به ثمر رساند. گل او در جام جهانی 2002 که از روی یک ضربه آزاد، از فاصله 35 متری به ثمر رسید تا انگلیس از گردونه رقابتها حذف شود، در خاطره ها باقی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین