کد خبر: ۵۰۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

در روز چهارم جشنواره فجر چه تئاترهایی می‌بینیم؟

چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دو نمایش از آلمان با نام‌های «پکیج» و «هملت» میزبان مخاطبان خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌هایی در بخش‌های مختلف میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهند بود که اسامی آثاری که اول بهمن ماه در روز چهارم جشنواره به صحنه می‌روند،به شرح ذیل است:

در این روز ۲۵ اثر صحنه‌ای و ۱۱ اثر خارج از صحنه اجرا خواهد داشت.

تالار وحدت

تئاتر آلمانی «پکیج» به کارگردانی شوساکوتاکئوچی با یک اجرا در ساعت ۲۱ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

مجموعه تئاترشهر

چهار نمایش «هملت» به کارگردانی کریستوفر روپینگ از کشور آلمان و در مدت ۱۲۰ دقیقه در ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر در بخش مسابقه بین‌الملل اجرا خواهد داشت.

تالار چهارسو میزبان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی با دو نوبت اجرا در ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ خواهد بود.

نمایش «جزا» به کارگردانی مهربان علی‌اکبرزاده از آذربایجان در دو سانس ۱۶ و ۱۸:۳۰ در تالار سایه و سپس نمایش «U+۲۶۳F» به نویسندگی و کارگردانی پریسا میرعلی‌ که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است با دو نوبت اجرا در ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۹ بر صحنه تالار قشقایی می‌رود.

در پلاتوی اجرای مجموعه تئاترشهر نیز «رخت‌شوی‌خانه مفاخر» به نویسندگی و کارگردانی جاسم هیندی از کشور فرانسه به مدت ۳۰ دقیقه و با دو اجرا در ساعت ۱۵ و ۱۷:۳۰ روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج

نمایش «شاه لیرک» به کارگردانی افق ایرجی از اراک با دو نوبت اجرا در ساعت ۱۶ و ۱۹ اجرا می‌شود.

تالار هنر

در تالار هنر تئاتر «تهران زیر بال فرشتگان» به کارگردانی اکبر صمدنیا از شهر رشت در دو نوبت در ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

مرکز تئاتر مولوی

در تئاتر مولوی نمایش «کار خانگی» به کارگردانی نرگس بهروزیان که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است با دو نوبت اجرا در ساعت ۱۶ و ۱۸ روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر

در تماشاخانه ایرانشهر دو نمایش «و چند داستان دیگر» در مسابقه تئاتر ایران به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان در ساعت ۱۸ و ۲۱ در تالار استاد سمندریان و نمایش «دهن گنده» ‌به نویسندگی و کارگردانی والنتاین دایننس از کشور بلژیک با یک اجرا در ساعت ۲۰ در تالار استاد ناظرزاده و در بخش مسابقه بین‌الملل روی صحنه می‌رود.

خانه هنرمندان

در خانه هنرمندان نمایش «مجلس مختلف‌خوانی» که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی است با دو اجرا در ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ به کارگردانی مرتضی جلیل دوست روی صحنه می‌رود.

تالار حافظ

در تالار حافظ نمایش «۱۹۷۸» به نویسندگی و کارگردانی محمد شجاعی در مدت ۱۰۰ دقیقه با دو نوبت اجرا و از شهر بابل اجرا می‌شود.

تالار فردوسی

تالار فردوسی از یکشنبه یکم بهمن‌ماه تا شنبه هفتم بهمن‌ماه میزبان تئاتر «اپرای عروسکی خیام» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور خواهد بود.

****

در بخش تالارهای خصوصی+ فجر جشنواره در تئاتر مستقل تهران، سالن یک تماشاخانه ارغنون نمایشی اجرا نخواهد شد.

تئاتر [اسپینوزا]، [دیگران] و [ما] به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا علی‌اکبری با دو نوبت اجرا در ساعت ۱۱ و ۱۵ در مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه تئاتر آفتاب خواهد رفت.

سالن دو تماشاخانه ارغنون میزبان دو نمایش «صالحان» در ساعت ۱۹:۳۰ و «تیمون آتنی» در ساعت ۲۱ خواهد بود که این دو نمایش تا روز ۳ بهمن ماه هر روز در همین زمان و مکان تکرار خواهند شد.

در تئاتر باران نمایش «۲۰ متری (جوادیه)» برای دومین بار در طول جشنواره ساعت ۲۱ تکرار می‌شود.

در خانه نمایش دا نمایش «سیم و سرمه» به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی در دو نوبت اجرا در ساعت ۱۸ و ۲۰ با مدت زمان 50 دقیقه روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه سه نقطه میزبان دو نمایش «ستاره‌شناس» و «سنزا به ایتالیایی یعنی...» خواهد بود که این دو نمایش یک روز در میان در همین تماشاخانه اجرا خواهند داشت.

نمایش «بیگانه خوران» در ساعت ۲۰ به نویسندگی و کارگردانی حامد رحیمی‌نصر در تماشاخانه شانو روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه فانوس برای سه روز میزبان نمایش «کاکل‌زری گوهر» به نویسندگی و کارگردانی مهشید حسینیان در ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

تماشاخانه مشایخی نیز تا روز ۵ بهمن‌ماه میزبان نمایش «یک خاکستری کمرنگ»، «صدای پا»، «آن هنگام و کوارتت ۱+۲» خواهد بود.

تئاتر «تابوت سعادت» به نویسندگی سعید اسدی و کارگردانی عرفان قوهستانی نیز در تماشاخانه همای سعادت و ساعت 18 و 16 اجرا خواهد داشت.

***

در گروه خارج از صحنه به مانند روزهای گذشته در محوطه تئاترشهر چهار نمایش از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا خواهند شد که به ترتیب نمایش «آخرین مرزهای ایجاد اشتغال» از مریوان، «ویروس» از ایلام، «موسیای آسیایی» از یزد و «کتو» از تهران خواهند بود.

محوطه خانه هنرمندان نیز در ساعت ۱۶ نمایش «فرار از زندان» و سپس در ساعت ۱۶:۳۰ «داد درد دارد» را روی صحنه می‌برد.

محوطه باغ کتاب نیز میزبان نمایش «منزل به منزل» از کشور فرانسه در ساعت ۱۰ و «چهارراه» در ساعت ۱۱ خواهد بود.

در ساعت ۱۲:۳۰ نمایش «ویروس» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام در محوطه ایوان انتظار روی صحنه می‌رود.

عمارت روبرو سه نمایش «نادیدنی یا هر طور شما...»، «بعد از اتفاق» و «مرگ قطعی است» را میزبانی خواهد کرد.


منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین