کد خبر: ۵۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۱
فایننشیال تایمز

نگران نفت باشید نه تسلیحات هسته‌ای!

آفتاب‌‌نیوز :
فایننشالی تایمز در ادامه می‌نویسد: درحالي كه توجه جهان همچنان به پيامدهاي جنگ اسراييل عليه لبنان است، جنگ نفت به عنوان يك مساله امنيتي بزرگتر و خطرناكتر كه جهان را تهديد مي‌كند، مغفول مانده است. 

اين روزنامه در اثبات ادعای خود به سخنان مقامات آمریکایی در این مورد اشاره کرده و اظهار تعجب می‌کند که چرا غرب با اقدامات خود نه تنها از این جنگ جلوگیری نمی کند بلکه هر لحظه وقوع آن را نزدیک‌تر می سازد. ساموئل بودمن وزير انرژي ایالات متحده مدتی پیش هشدار داده بود : برای آينده‌ای قابل پيش بيني، ما بايد به فكر تامين منابع نفتي باشيم. پيش از آن نيز بيل كلينتون، رييس جمهوري پيشين آمريكا داده بود كه در ‪ ۳۵‬سال و حداكثر ‪ ۵۰‬سال آينده، نفت موجود در جهان مطالبات نفتي كشورها را تامين نخواهد كرد و احتمال بروز جنگ نفت بسيار قوي است. 

فایننشال تایمز در ادامه با توجه به رقابت شدید حاکم بر بازار نفت میان قدرت‌های بزرگی که هر یک خواهان سلطه بر منایع نفتی و یا حصول اطمینان از جریان مطمئن نفت به اقتصاد خود برای مدتی طولانی هستند، می‌نویسد: رقابتي كه آمريكا و چين در واردات فزاينده نفت براي پاسخ گويي به نيازهاي نفتي خود به عمل مي‌آورند، ممكن است به جايي برسد كه خطر آن بيشتر از رقابت‌هاي هسته‌اي بين آمريكا و شوروي سابق باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین