کد خبر: ۵۰۵۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
عوامل ریشه‌ای ناآرامی‌های اخیر به روایت وزیر کشور

وزیرکشور: اگر به خواست مردم پاسخ ندهیم، مردم منتظر نمی‌مانند

وزیر کشور با اشاره به دلایل نا آرامی‌های اخیر کشور گفت: تغییر نسل، تغییر سبک زندگی و تغییرات تکنولوژیکی از مهمترین دلایل ناآرامی‌های اخیر کشور بودند، به طوریکه با ایجاد محدودیت بر روی شبکه اینترنت شاهد کاهش 50 درصدی حضور مردم در خیابان‌ها در روز بعد بودیم.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر کشور با برشماری سه عامل اصلی اتفاقات اخیر در کشور گفت: خواست تغییر از جمله تغییر نسلی، تکنولوژی و سبک زندگی از عللوزیر کشور: اگر به خواست مردم پاسخ ندهیم، مردم منتظر نخواهند ماند اصلی اتفاقات اخیر بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان زن در عرصه های اقتصادی با برشماری مباحث و اتفاقات اخیر سه موضوع را به عنوان پایه و اصلی ترین دلایل برشمرد و توضیح داد: دو دلیل ریشه ای به عنوان دلایل نزدیک و دور مدنظر قرار گرفت که البته از این عوامل سه موضوع مهم تغییر نسلی، سبک زندگی و تکنولوژی به عنوان دلایل اصلی مورد بررسی قرار گرفتند.

وزیر کشور به دلیل تغییر نسل اشاره کرد و ادامه داد: نسل انقلاب وارد 40 سالگی شده و این نسل سلایق، باورها، موضوعات اجتماعی و حتی موضوعات انتخاباتی را متفاوت از سلایق ما می بیند.

رحمانی فضلی با انتقاد از برخی که درک و فهمی از اینگونه تغییرات در کشور ندارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی درک و فهم این را در کشور ندارند و نمی دانند سلایق و باورهای آنها پاسخگوی مطالبات جوانان نیست. ممکن است نظرات آنها حتی خیرخواهانه باشد ولی نمی توانند پاسخگوی مطالبات جوانان باشند.

وزیر کشور تغییر سبک زندگی را دیگر علت اصلی اتفاقات اخیر دانست و گفت: تمامی فعالیت ها، داوری ها، نظراتمان تحت تاثیر تغییرات سبک زندگی قرار می گیرد.

رئیس شورای امنیت کشور تغییر تکنولوژی را نیز یکی دیگر از موارد عنوان و بیان کرد: تکنولوژی 50 سال قبل نسبت به 100 سال قبل از آن تغییر خاصی نداشته اما از 10 سال قبل به این طرف به اندازه 1000 (هزار) سال تغییر داریم و ما باید خودمان را با این تغییرات هماهنگ کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: سبک زندگی قدیمی نمی تواند امروز در کشوری که ادعای حکومتی قدرتمند در دنیا را دارد جوابگو باشد زیرا هر روز در عرصه تکنولوژی انقلابی داریم و دیگر احتیاجی به انقلاب های فیزیکی وجود ندارد.

وزیر کشور عنوان داشت: در قائله اخیر از روزی که تصمیم گرفتیم محدودیت در قالب کانال ها ایجاد کنیم، حضور مردم 50 درصد در کف خیابان ها کمتر شد و 50 درصد آرامش در کف خیابان ها بیشتر شد که نشان می دهد که یک کانال چقدر در آرام شدن آشوب ها موثر بوده است.

وزیر کشور افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر 60 تا 70 درصد شبکه های اجتماعی در مشارکت مردم تاثیرگذار بودند و به همین دلیل در برابر تغییرات نسلی، سبک زندگی و تکنولوژی که مبنای آن اصل تغییر است نمی توانیم مقاومت کنیم چون همه عالم در تغییر بوده و همیشه نو می شوند ولی چون جامعه ما عادت به تغییر ندارد اگر تغییر نکند از زندگی عقب خواهیم ماند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مردم به حکومت و دولت اعتماد کرده و رای داده اند که سرنوشت خود را به ما بسپارند، تصریح کرد: امروز دیگر حکومت و دولت ها با توجه به فضای مجازی و تشکل ها تعیین کننده نیستند زیرا همه افراد به اندازه خود در اداره حکومت نقش دارند.

وزیر کشور بیان کرد: در مقابل سیل تغییر و تحول باید تغییرات اساسی ایجاد کنیم و اگر به این تغییرات پاسخ مناسب ندهیم قطعا مغلوب خواهیم شد و زمانی سیل ایجاد شده را می توانیم مدیریت کنیم که آن را پیش بینی کرده و برای آن برنامه داشته باشیم و اگر منفعل شویم شکست می خوریم و اگر برنامه داشته باشیم موفق خواهیم شد.

رحمانی فضلی بهترین نسخه صادر شده در اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دنیا بر اساس مصالح و منافع اداره می شود و این، محور قدرت است. همین بحث ما با دیگران است که موضوعات آنها این است که سهم خود را می خواهند چون می گویند ما دوست داریم جایی را درست کنیم، آباد کنیم؛ به همین دلیل باید سهم خود را داشته باشیم.

وزیر کشور درگیری ایران با دشمنان را درگیری و بحث اقتصادی عنوان کرد و گفت: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم ولی دشمنان در کنار تحریم ها کودتا، جنگ و آشوب به کار بردند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. در عین حال همه باید بدانیم ما از دشمنان و رقیب چشم یاری نداریم و باید ساختارهای غلط خود را اصلاح کنیم.

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: نظام اداری ما پویایی، سرعت و قدرت و توان همراهی با بخش خصوصی را ندارد که قطعا با شرایط موجود همه این موارد باید تغییر کند زیرا دیگر بحث سرمایه فیزیکی مطرح نیست. حتی در بانک ها دیگر گیشه معنا ندارد و موضوعاتی قدیمی است که باید تا 2 سه سال آینده حتی در مسائل مالی نیز تغییراتی ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بخش خصوصی باید ظرفیت مسئولیت های بیشتری را به خاطر عقب افتادگی های تاریخی ای که داریم بر دوش بگیرد زیرا مردم سرعت، کیفیت و تنوع می خواهند و اگر به خواست مردم پاسخ ندهیم مردم منتظر نخواهند ماند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیت های متنوع وزارت کشور در تمامی حوزه ها از جمله سیاسی و امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: پس از استقرار دولت یازدهم رئیس جمهوری از وزارت کشور خواست که موضوعات اقتصادی را نیز در اولویت قرار دهد چون با توجه به تنوع و اختیارات این وزارتخانه، هر تصمیمی که در کشور اتخاذ می شود باید با هماهنگی وزارت کشور و استانداران باشد.

رحمانی فضلی افزود: ارتباط فعالین اقتصادی با استانداران و طرح موضوعات آنها در جلسات استانداران می تواند راهگشا باشد و وزارت کشور نیز این موضوعات را دسته بندی و جمع آوری کرده و به رئیس جمهوری تقدیم خواهد کرد.

پیش از سخنان وزیر کشور سامانه جامع آماری فعالین اقتصادی زن رونمایی شد. همچنین در این نشست 18 فعال زن به ارائه مشکلات و موضوعات مربوط به فعالیت های اقتصادی در حوزه های مختلف پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
1
تکنولوژِی؟؟؟؟؟/آره چقدر خوب بود در عصر حجر بودیم و مردم از اختلاسها و دزدیها از طریق تکنولوژی با خبر نمیشدند و همه جا آروم بود...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین