کد خبر: ۵۰۶۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

روایت بعیدی‌نژاد از «گربه‌های دیپلمات» در انگلستان

سفیر کشورمان در لندن با اتشار یادداشتی با عنوان «مطایبه‌ای برای روز جمعه» به روایت شرایط زندگی «گربه‌های دیپلمات» در انگلستان پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
در متن یادداشت حمید بعیدی‌نژاد می‌خوانیم:
 
اخطار: هر کس انتظار خواندن مطلبی جدی در این یادداشت دارد بهتر است از خواندن آن خودداری کند و هر کس سراسر آن را مضحکه می‌پندارد بهتر است قدری جدیت در آن فرض نماید.

دیپلمات‌هایی که در وزارت خارجه انگلیس رفت و آمد می‌کنند بطور طبیعی چند باری با یکی از ساکنان ثابت ولی غیردیپلمات ساختمان آن وزارت برخورد می‌کنند. و این ساکن محترم کسی نیست جز "پالمرستون" گربه مخصوص وزارت خارجه که از ۲۴ آوریل ۳۱۲۷ رسما به سمت "موش گیر اصلی" آن وزارت منصوب شده است. ظاهرا ابتکار دعوت گربه به ساختمان وزارت خارجه هم برای کمک به کنترل رشد موش‌های ساختمان و هم تلطیف فضای کاری بوده است. پالمرستون این گربه سیاه و سفید به نام یکی از نخست وزیران معروف انگلیس نامگذاری شده است و بخاطر قدردانی از زحماتش جوایز مخصوصی نیز دریافت کرده است. وی اولین موش خود را سه هفته بعد از انتصاب خود به این موقعیت گرفت و در سال اول خدمت خود مجموعا موفق به گرفتن ۳۷ موش شده است. او دارای یک حساب توئیتری می‌باشد که ۷۲ هزار دنبال کننده دارد.

روابط او با مقام " شامخ موش گیر" دفتر نخست وزیری که گربه زیبایی بنام "لری" می‌باشد چندان خوب نبوده است و دعوای این دو را خبرنگاران توانستند ثبت و ضبط کنند که منجر به دخالت پلیس گردید. لری محبوبیت بیشتری دارد و حساب توئیتریش بیش از ۲۷۲ هزار دنبال کننده دارد (قابل توجه آن‌هایی که بدنبال افزایش مستمر دنبال کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی هستند). لری با دوازده سال سابقه بیش از تمام رهبران احزاب سیاسی انگلیس در سمت خود سابقه دارد.

گربه مهم بعدی در این مجموعه "گلادستون" نام دارد که "موش‌گیر اصلی" ساختمان خزانه‌داری است او هم مانند پالمرستون نسبتا جدید می‌باشد. او توانست در سه ماه اول خدمت خود شش موش بگیرد و تا بحال ۳۷ موش گرفته است.

پالمرستون، گلادستون و لری موقعیت‌های خوبی دارند و آزادانه در ساختمان‌های تحت قلمرو خود رفت و آمد می‌کنند و بسیار محبوب هستند. ما وقتی پالمرستون را در وزارت خارجه دیدیم با نهایت آرامش روی یکی از مبل‌های اتاق میهمانان استراحت می‌کرد و ظاهرا صحبت‌های ما هم با همکاران راحتی او را بر هم نمی‌زد. وقایع زندگی این گربه ها از طرف مردم دنبال می‌شود و آن‌ها حتی از کشورهای مختلف هدایایی بمناسبت‌های گوناگون هم دریافت می کنند.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین