کد خبر: ۵۰۶۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

قدردانی کمیساریای پناهندگان از رهبر انقلاب برای ایجاد زمینه تحصیل اتباع افغان

این فرمان و اجرای آن توسط وزارت آموزش وپرورش ایران از جمله سیاست های مهم جمهوری اسلامی است و به یقین جایگاه خاصی در آموزش پناهندگان افغان دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت که این کمیساریا قدردان رهبر معظم انقلاب در زمینه صدور فرمان دسترسی اتباع افغان به کسب علم و آموزش در مدرسه های ایران است.

'ایرینیا کوریناک' روز یکشنبه در آیین افتتاح دبیرستان پسرانه 12کلاسه شهید مجید بشکوه در بوشهر افزود: این فرمان و اجرای آن توسط وزارت آموزش وپرورش ایران از جمله سیاست های مهم جمهوری اسلامی است و به یقین جایگاه خاصی در آموزش پناهندگان افغان دارد. 
وی بیان کرد: این تصمیم جمهوری اسلامی و اجازه کسب علم و دانش به دانش آموزان اتباع افغان در کنار ایرانیان بسیار دلگرم کننده است.

کوریناک ادامه داد: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در کنار سازمان ها و ارگان های دولتی ایران برای دسترسی و روان سازی شرایط تحصیل کوکان افغان تلاش می کند.

وی از همکاری و مشارکت نمایندگان دولت ها و کشورهایی که در ساخت این مدرسه همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: دنیا را حلقه های یک زنجیره به هم متصل می دانیم و اگر در آن آموزش به شیوه صحیح ارائه شود، جهان امن تری خواهیم داشت.

عبدالرضا بشیری افزود: آموزش اساسی ترین و پایدارترین کار برای رشد و ترقی به حساب می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شعار ما برادری و برابری همه ملت هاست و گردآمدن نمایندگان چند ملت نشانه این است که فرهنگ و آموزش می تواند باعث ایجاد همکاری و ارتباط مشترک شود.

ناصر کرمی افزود: امیدواریم این برنامه طلیعه ای برای آغاز همکاری های بیشتر در زمینه کارهای آموزشی باشد.

وی برگزاری همایش افغانستان شناسی، نمایشگاه عکس و جشنواره غذا، رقابت های فوتبال جام صلح و دوستی بین دانش آموزان ایرانی و افغان، بازسازی آموزشگاه اقبال در مهمانسرای دالکی و تجهیز آن به وسایل هوشمند، توزیع اقلام آموزشی، لوازم بهداشت و 50 کولر را از جمله کارهای انجام شده برای این دانش آموزان عنوان کرد.

کرمی اضافه کرد: برگزاری کلاس های مهارت زندگی، سواد آموزی برای والدین دانش آموزان افغان، شرکت همه دانش آموزان افغان در مسابقه ها و المپیادهای علمی و آموزشی از جمله دیگراقدام های انجام شده درآموزش و پرورش بوشهر در ارتباط با اتباع افغان است.

وی یادآور شد: 6 هزار و 187دانش آموز افغان در 479 مدرسه در استان بوشهر شامل چهار هزار و 760دانش آموز در مقطع ابتدایی، یکهزار و 89 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 338 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین