کد خبر: ۵۰۶۶۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰

تعبیر صفار هرندی درباره احمدی‌نژاد: او «پلنگ‌صفت» است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون آنکه از محمود احمدی‌نژاد نام ببرد، با دادن برخی نشانی‌ها گفت: کسی که ۱۱ روز خانه‌نشینی کرد، فکر نمی‌کند زمانی رئیس‌جمهور مملکت بوده و همه چیز در دستان خودش بوده است، پس چرا پلنگ‌صفتی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا صفارهرندی شامگاه یکشنبه در برنامه‌ای با عنوان «پیشرفت و عدالت در ۴۰ سالگی» که در مسجد علی ابن ابیطالب شهر بهارستان برگزار شد، اظهار کرد: آن روزهایی که امام (ره) در مدرسه رفاه و بعد در مدرسه علوی مستقر شدند، اتفاقات بسیار قشنگی در حال رخ دادن بود. بخش قابل توجهی از مردم برای دیدن امام (ره) به این مدرسه می‌آمدند به طوری که امام (ره) تنها می‌توانستند برای آنها دستی تکان دهند و فرصت سخنرانی برای آنها نداشتند. مردم در آن روزها حماسه‌های زیادی آفریدند که جای ستایش دارد.

وی به جایگاه شهر اصفهان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: این افتخار برای اصفهان همیشه باقی می‌ماند که اولین شهری بود که حکومت نظامی در آن برقرار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در آن زمان که مردم برای دیدن امام (ره) به مدرسه علوی می‌رفتند، ازدحام جمعیت مثال‌زدنی بود. ازدحام در حیاط مدرسه علوی به قدری می‌شد که برخی آسیب جسمی می‌دیدند و حتی کسانی هم در اثر ازدحام جان خود را از دست دادند. مشخص بود که این جمعیت انبوه که هر روز از سراسر ایران برای دیدن امام (ره) می‌آیند نیاز به رسیدگی و غذا داشتند به همین دلیل از نقاط مختلف ایران تدارکات لازم برای پذیرایی جمعیت می‌رسید و کمیته استقبال این کمک‌ها را سازماندهی می‌کرد.

صفار هرندی با بیان اینکه البته کسان دیگری به دیدن امام (ره) می‌آمدند که خط و مشی حزب‌اللهی نداشتند، گفت: برای مثال چریک‌های فدایی خلق به دیدن امام (ره) آمدند اما به آنها گفته شد که امام فعلا فرصت دیدن شما را ندارند. آنها اصرار کردند که با امام حرف داریم. کمیته استقبال حرف‌های آنان را شنید و چریک‌های فدایی خلق مدعی بودند که چون ما سوابق مبارزاتی زیادی داریم و بسیاری از افرادمان در زندان کشته شدند پس ما هم سهمی در انقلاب داریم و این سوال را مطرح کردند که سهم ما در حکومت آینده چیست؟ به آنان پاسخ داده شد که هنوز هیچ حکومتی برپا نشده است بنابراین تقاضای سهم‌خواهی درست نیست. به همین دلیل آنان حس کردند که جایشان در آن مکان نیست و دنبال کار خود رفتند.

وی تصریح کرد: کسان دیگری هم به دیدن امام (ره) در آن روزها آمدند مانند دکتر شایگان که وزیر دولت مصدق بود و مدت زیادی بود که در خارج از کشور زندگی می‌کرد. البته شایگان سوابق خوبی داشت و از خارج به ایران آمد تا با امام (ره) دیدار کند. امام راحل هم ایشان را تحویل گرفتند و شایگان درخواست خود را با امام اینگونه مطرح کرد که وقتی حکومت شاه سرنگون شود شما ظاهرا می‌خواهید یک حکومت جمهوری تاسیس کنید. بسیاری از افراد معتقدند که بنده باید رئیس‌جمهور حکومت جدید باشم اما امام (ره) با خنده و با رویی خوش به ایشان پاسخ دادند که آقای شایگان از سن و سال من و شما گذشته و باید افرادی سر کار بیایند که جوان باشند و بتوانند دنبال کارها بروند.

وی افزود: وقتی دکتر شایگان فهمید که نمی‌تواند سهم‌خواهی کند به خارج بازگشت. بنابراین برخی افراد برای سهم‌خواهی در آن روزها به دیدن امام (ره) می‌آمدند اما مردم فقط به عشق دیدار امام (ره) و نه برای سهم‌خواهی به دیدار ایشان در مدرسه علوی می‌آمدند.

صفار هرندی با بیان اینکه در این ۴۰ سال خدمات زیادی در کشور شده است، گفت: انقلاب در ۴۰ سالگی خود به واسطه خون شهدا به مرز بالندگی رسیده است و امام (ره) همیشه می‌فرمودند که ما برای انقلاب چه کرده‌ایم؟

وزیر ارشاد دولت نهم گفت: از همان ابتدای انقلاب عده‌ای شرور، کام مردم را تلخ کردند و در نقاط مختلف کشور به پادگان‌ها و مکان‌های مختلف حملات مسلحانه انجام دادند. مردم هر جا که حادثه‌ای در کمین انقلاب بود سینه سپر کردند بدون آنکه بخواهند سهم‌خواهی از انقلاب کنند اما متاسفانه برخی از عناصر راه را گم کردند و از انقلاب سهم‌خواهی کردند. بنابراین از همان زمانی که از انقلاب سهم‌خواهی کردند راهشان از انقلاب جدا شد.

وی با بیان اینکه برخی نامه هتاکانه به رهبری می‌نویسند، گفت: این افراد تمام دردشان این است که چرا هم‌اکنون روی صندلی ریاست یا پست خاص نیستند و کسان دیگری بر روی صندلی ریاست نشسته‌اند.

صفار هرندی تصریح کرد: زمانی فردی رئیس بنیاد شهید شد و حال امروز نامه به رهبری نوشته و ادعا کرده که در زمان انتخابات که دولت اصلاحات سر کار بود باید نام بنده از صندوق بیرون می‌آمد در حالی که رفقای خود همین شخص مجری برگزاری انتخابات بوده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای رفیق انقلاب بودند و ۱۱ روز خانه‌نشینی کردند، گفت: بنده با این فرد در دوران دانشجویی هم‌کلاس بوده‌ام. حال او از انقلاب سهم‌خواهی می‌کند و فکر می‌کند همه سفره برای اوست. در حالی که فکر نمی‌کند زمانی رئیس‌جمهور مملکت بوده و همه چیز در دستان خودش بوده است پس چرا پلنگ‌صفتی می‌کند. پلنگ‌صفت‌ها همه دارایی‌های خود را به باد می‌دهند چراکه نمی‌توانند ببینند کسی بالاتر از خودشان نشسته است.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: بنی‌صدر هم نادانی کرد و قدر مقام خود را که از برکت انقلاب به دست آورده بود، ندانست. او هم نتوانست تحمل کند که فرد دوم مملکت باشد و حتی برای امام (ره) شاخ و شانه می‌کشید که طرفداران ما اگر به خیابان بیایند بیشتر از طرفداران امام خمینی هستند.

وی گفت: این افراد که برای رهبری نامه سرگشاده می‌نویسند چه مقصودی دارند؟ اگر واقعا دلسوز هستند چرا نامه‌شان قبل از اینکه به بیت رهبری برسد سر از رسانه‌های بیگانه درمی‌آورد؟ چرا این فرد که برای رهبری نامه سرگشاده می‌نویسد دوره زعامت امام (ره) را به رخ مقام معظم رهبری می‌کشد؟ یکی از رفقای همین فرد جوابش را داد و گفت رهبری مو به مو کارهای امام (ره) را تکرار می‌کند و راه رهبری همان راه امام است.

وزیر سابق ارشاد گفت: جالب است که سودای جاه و مقام در ۸۰ سالگی هم برخی افراد را رها نمی‌کند. ای کاش این افراد از مردم کوچه و بازار درس مروت و وفاداری را فرا می‌گرفتند. مردم کوچه و بازار وفادار انقلاب هستند هرچند که همه می‌دانیم مشکلات زیادی وجود دارد که محصول بی‌عملی برخی از مسئولان است اما همین مردم آنجایی که احساس می‌کنند نظام در خطر است همه یکپارچه می‌شوند و حتی منتقدان نیز در روز ۲۲ بهمن به صحنه می‌آیند.

صفار هرندی در خصوص وقایع اخیر نیز گفت: اغتشاش‌های اخیر خیلی زودتر از وقایع قبلی جمع شد. برای مثال فتنه ۸۸، هشت ماه به طول انجامید اما اتفاقات اخیر ظرف ۱۰ روز فروکش کرد. این مردم متدین هستند و راه خود را از اغتشاشگران که مسجد را آتش می‌زنند، جدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبری در سال ۸۸ به میرحسین موسوی نصایح زیادی کرد، گفت: زمانی که فتنه ۸۸ آغاز شد مقام معظم رهبری میرحسین موسوی را فرا خواند و به او تاکید کرد که شما که از جنس انقلاب هستید این کارها از شما بعید است که اردوکشی خیابانی به راه بیندازید چراکه اگر کسانی معترض هستند باید از مجاری قانونی مانند شورای نگهبان اقدام کنند. ممکن است شما اردوکشی خیابانی به راه بیندازید اما کسان دیگری سوار کار می‌شوند و آن وقت اوضاع از دست شما خارج می‌شود. اما میرحسین موسوی گوش نکرد و مدعی بود که مردم احساس می‌کنند صدایشان شنیده نمی‌شود به همین دلیل به خیابان‌ها می‌آیند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: ما هم معتقدیم که باید انتقادها به مسئولان گفته شود اما از راه درست. مردم وقتی دیدند که یک عده فریب‌خورده در وقایع اخیر به صحنه آمده‌اند صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
بیچاره پلنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
حماقت یا پلنگ صفتی بابا بی خیال
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین