کد خبر: ۵۰۷۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

احتمال ممنوعیت ورود محصولات سامسونگ/واکنش نمایندگی ایرانی سامسونگ /کمیته بین‌المللی المپیک: ورزشکاران ایرانی‌ می‌توانند گوشی‌ها را نگه دارند

در پی انتشار خبری مبنی بر تحریم ورزشگاران ایرانی و کره شمالی در تخصیص گوشی های تلفن سامسونگ در پی برگزاری المپیک زمستانی، کاربران ایرانی با هشتگ تحریم سامسونگ به آن واکنش نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
ایسنا خبر داد که پس از بی احترامی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال آن است که در صورتیکه شرکت سامسونگ تا پایان روز جاری عذرخواهی رسمی نکند، پیشنهاد عدم ثبت گوشی های سامسونگ در کشور را در کارگروه مربوطه مطرح و از ورود این برند به کشور جلوگیری کند.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از جماران، سخنگوی شرکت شرکت سام الکترونیک و تکوین الکترونیک در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن رفتار زشت و غیرحرفه ای مسئولین برگزار کننده المپیک در عدم ارائه گوشی موبایل به ورزشکاران ایرانی، گفت: در صورت عدم عذرخواهی مسئولین مربوط این شرکتها، همکاری خود را با  شرکت سامسونگ کاهش خواهیم داد.

سیاست‌های شرکت سام الکترونیک و تکوین الکترونیک از فعالیت‌های سیاسی شرکت سامسونگ کاملا جداست. این شرکت در ایران با بهره‌گیری از بیش از 4 هزار نفر پرسنل در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مشغول به کار و تولید می‌باشد. 

شرکت سام الکترونیک وتکوین الکترونیک در هر شرایطی تابع مقررات، قوانین و سیاست‌ها اتخاذ شده مسئولان جمهوری اسلامی می‌باشد.
 
پس از اینکه یک رسانه ی آلمانی مدعی شد سامسونگ که اسپانسر بازی های المپیک زمستانی است، ورزشکاران ایران و کره شمالی در تخصیص گوشی های تبلیغاتی خود از قلم انداخته است کاربران ایرانی با توجه به فروش بالای محصولات این کمپانی در ایران و تبلیغات رسمی آن در بازار ایران، خواستار تحریم محصولات سامسونگ در کشور شدند.

این خبرگزاری خارجی در گزارش خود نوشت: "محبت" سامسونگ شامل حال ورزشکاران ایرانی و کره شمالی نمی‌شود. شرکت سامسونگ اعلام کرده‌ که تصمیم به توزیع رایگان چهار هزار دستگاه تلفن جدید گالاکسی نوت ۸ بین ورزشکاران شرکت کننده المپیک زمستانی را دارد. اما این "حاتم بخشی" سامسونگ شامل حال ورزشکاران ایران و کره شمالی نمی‌شود.

شرکت "سامسونگ الکترونیکز" اسپانسر اصلی رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی است. خبرگزاری فرانسه روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) در گزارشی که از سئول، پایتخت کره جنوبی منتشر کرده، خبر از توزیع رایگان هزاران دستگاه تلفن همراه گالاکسی نوت ۸ این شرکت بین ورزشکاران شرکت کننده در رقابت‌های المپیک زمستانی کره جنوبی داده است.

افزون بر آن قرار است که مسئولان و دست‌اندرکاران فدراسیون بین‌المللی المپیک نیز از توزیع رایگان این تلفن‌‌های پیشرفته بی نصیب نمانند. این در حالی است که توزیع رایگان این تلفن‌ها شامل حال ورزشکاران کشورهای کره‌شمالی و ایران نمی‌شود.

سخنگوی کمیته سازماندهی رقابت‌های المپیک زمستانی کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، علت این تصمیم را چنین اعلام کرده است: «توزیع رایگان این تلفن‌های همراه به علت تحریم‌های سازمان ملل، شامل حال ورزشکاران کره شمالی و ایران نمی‌شود.»

بهای هر دستگاه تلفن گالاکسی نوت ۸ حدود ۹۲۰ دلار است و از این رو در شمار کالاهای لوکس و تجملی محسوب می‌شود. بر اساس تصمیم سازمان ملل، عرضه کالاهای لوکس به دو کشور ایران و کره شمالی ممنوع اعلام شده است."
 
بنا بر آنچه گفته شد شرکت سامسونگ در حالی این تصمیم تبعیض آمیز را گرفته است که در ایران دارای چندین نمایندگی بزرگ است که سالانه مبالغ هنگفتی را به صورت ارز از کشور خارج می کند و بخش زیادی از در آمد های خود را از طریق فروش محصولاتش به ایرانیان کسب می کند.

با این تفاسیر لازم است که نمایندگان سامسونگ در کشور به این اقدام توهین آمیز سامسونگ واکنش نشان داده و افکار عمومی را اقناع کند.

جواب کمیته بین‌المللی المپیک به بی‌بی‌سی فارسی: 

«گوشی موبایل در اختیار همه ورزشکاران همه کشورهای شرکت‌کننده در المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چنگ قرار خواهد گرفت. ایرانی‌ها می‌توانند گوشی‌ها را نگه دارند؛ ورزشکاران کره شمالی نه» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین