کد خبر: ۵۰۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۱:۳۰

هاشمی ثمره پیش شیراک چه می‌کرد؟

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس،  كاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: رئیس جمهوری فرانسه  با «هاشمی ثمره» فرستاده ویژه محمود احمدی‌نژاد همتای ایرانی خود دیدار و در مورد شرایط حاکم بر مناقشه هسته‌ای گفتگو کرده است. 

بیانیه کاخ الیزه می افزاید: در این دیدار در خصوص تلاش‌های بین‌المللی برای متقاعد ساختن ایران به توقف برنامه غنی سازی خود بحث و تبادل نظر  شد. 

فرانسه یکی از 6 کشوری است که اواخر خرداد ماه بسته حاوی مشوقهای اقتصادی را در ازای چشم پوشی از غنی سازی اورانیوم به ایران پیشنهاد کرد. 

در همین حال یک سایت اینترنتی نزدیک به اصولگرایان منتقد محمود احمدی نژاد در خبری پیرامون این سفر آورد: «محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري بر خلاف نظر دبير شوراي عالي امنيت ملي و وزير امور خارجه، هاشمي ثمره مشاور خود را براي مذاكره با ژاك شيراك رئيس جمهور فرانسه راهي پاريس كرده است»

يك منبع مطلع به خبرنگار سایت «فردا» گفت كه مدتي قبل فرانسه از ايران خواسته بود نماينده‌اي را براي مذاكرات محرمانه در خصوص بحران لبنان و همچنين مسئله هسته اي ايران به پاريس اعزام كند.

گفته مي شود در جلسه مقامات ذيربط، در حالي كه اكثريت اعضا از جمله علي لاريجاني و منوچهر متكي اعتقاد داشتند بايد نمايندگاني از وزارت خارجه و شوراي امنيت ملي براي مذاكره به پاريس اعزام شوند، احمدي نژاد، هاشمي ثمره و اسفنديار رحيم مشايي را براي مذاكره با فرانسويها معرفي كرده و بر اعزام آنها تاكيد نمود. اين در حالي است كه هيچ يك از اين دو نفر ديپلمات چيره دستي نبوده و از فنون مذاكره با ديپلماتهاي خارجي برخوردار نيستند.

اين منبع مطلع گفت كه به نظر مي رسد احمدي نژاد به مديران وزارت خارجه و يا شوراي عالي امنيت ملي اعتماد چنداني ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین