کد خبر: ۵۰۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

چطور با رژیم موز لاغر شویم؟

موز میوه ای ست سرشار از فیبر و علاوه بر شیرین بودن، سیرکننده نیز هست و به این دلیل تمایل به خوردن غذا را کاهش داده و میتواند در لاغری نقش مهمی ایفا کند!
آفتاب‌‌نیوز :
موز میوه ای گرمسیری است که مجموعه ای از خواص را به خود اختصاص داده است. از جمله خواص موز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- موز یکی از منابع فوق العاده پتاسیم است که برای مقابله با سکته مغزی مؤثر عمل می کند.

- موز در در کاهش فشار خون موثر است.

- به ورزشکاران توصیه می شود  برای احیای سلول‌ها و بازگردانی انرژی لازم، قبل و بعد از ورزش موز بخورند.

- خیس کردن موز در آب به همراه قدری نمک به عنوان یکی از موثرترین روش های درمان اسهال خونی به شمار می رود.

- موز همچنین به علت داشتن مقادیر فراوانی اسیدآمینه تریپتوفان که در بدن به سروتونین و ملاتونین تبدیل می‌شود، اهمیت دارد. این دو هورمون خلق و خو را تنظیم نموده و باعث بهبود استرس می‌شوند.

-  موز حاوی مقادیر زیادی قند بوده و شاخص گلیسمی بالایی دارد و درعین‌حال می‌تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار بگیرد.

- موز حدود ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیز به بدن می‌رساند و یک‌ششم از نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای پیشگیری از پوکی استخوان است.

- برخی شواهد نشان داده است که مصرف به اندازه موز می تواند از ابتلا به سرطان کلیه جلوگیری کند.

- موز برای همه حتی افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود زیرا تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود.

-  اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید اما نمی‌دانید چگونه بهتر است به سراغ موز بروید. این میوه سرشار از ویتامین B و بخصوص B6 و B12 است. این ویتامین‌ها در ترکیب با پتاسیم و منیزیم موجود در موز باعث می‌شود که کمبود نیکوتین را کمتر احساس کنید.

- موز سرشار از آنزیمی به نام بروملین است. آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. موز همچنین میوه‌ای سرشار از ویتامین B1، A و C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم‌ها قدرت باروری را در مردان افزایش می‌دهد.

- اگر از مشکلات و دردهای پیش از قاعدگی رنج می‌برید به‌جای خوردن دارو، موز میل کنید. این میوه با رساندن ویتامین B6 به بدن روی وضعیت روحی خانم‌ها نیز تأثیر گذاشته و باعث بهبود خلق‌وخوی آن‌ها می‌شود. در واقع افزایش میزان گلوکز بدن تأثیر مثبتی در کاهش افسردگی و افزایش نشاط خانم‌ها دارد.

- موز یکی از میوه هایی محسوب می شود که سرشار از فیبر است و حدود ۱۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه را فراهم می کند. با توجه به خواص فیبرها در بدن، خوردن موز در فرآیند هضم غذا کمک بسیاری می کند. همچنین ویتامین B6 موجود در موز، از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم محافظت می کند و موجب کاهش وزن نیز می شود. به طور کلی موز یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود چرا که علاوه بر شیرین بودن از جمله غذاهای سیرکننده است و به همین دلیل تمایل به خوردن غذاها را به شدت کاهش می دهد.

رژیم شماره1: برنامه غذایی سه روزه لاغری با موز!
به مدت سه تا چهار روز ، هر روز ۳ تا ۵ موز را با ۳ تا ۴ فنجان شیر کم‌چرب مخلوط کنید. همچنین اگر ماست دوست دارید می‌توانید به جای شیر از آن استفاده کنید. می‌توانید آنها را جداگانه مصرف کرده یا با هم مخلوط کنید. برای درست کردن یک معجون خوشمزه فقط کافی‌ است یک عدد موز، یک فنجان شیر و چند تکه یخ را با هم مخلوط کنید. یا به جای استفاده از یخ، می‌توانید موز را از چند ساعت قبل در فریزر  بگذارید. این رژیم ساده به شما کمک می‌کند که در عرض ۳ تا ۴ روز از شر حدود ۳ کیلو از وزن‌تان خلاص شوید.

رژیم شماره2: چگونه با موز 1 هفته ای لاغر شویم؟
موز و پوست داخلی آن سرشار از پتاسیم، املاح معدنی، فیبر، ویتامین A، B و آنتی اکسیدان است. وجود پتاسیم فراوان در موز از آن یکی از بهترین چربی‌سوزهای دنیا را می‌سازد. موز با افزایش متابولیسم بدن و افزایش انرژی بدن از پرخوری جلوگیری کرده و مدت زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. زمانی که موز وارد بدن می‌شود شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند.

مواد لازم
4 عدد پوست موز تراشیده شده (ترجیحا موز سبز)

یک قاشق چای خوری زردچوبه

نوک قاشق چای خوری نمک

2 قاشق چای خوری روغن نارگیل

نصف فنجان نخود چشم سیاه (از شب قبل آن را در آب خیس کنید)

نصف قاشق چای خوری دانه خردل

2 قاشف غذاخوری نارگیل رنده شده

2 قاشف سوپ خوری آب لیموی تازه

طرز تهیه
پوست های موز را در مقداری آب به همراه زرد چوبه و نمک بجوشانید و کنار بگذارید. جداگانه نخود‌های چشم سیاه را بشویید و بجوشایند. از طرف دیگر، روغن نارگیل را در دمای کم آب کنید و دانه‌های خردل را به آن اضافه کنید. همه این مواد را با هم در ظرفی ریخته تا 5 دقیقه با هم جوش بخورند و در آخر وقتی آن را از روی گاز برداشتید آب لیمو را اضافه کنید و بعد از خنک شدن آن را میل کنید.

هر روز با شکم خالی به مدت یک هفته آن را میل کنید و از اثرهای جالب آن بر کاهش وزنتان لذت ببرید.

الو دکتر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین